A médiában jelentek meg a napokban azok a hírek, miszerint a H&M rövid ideig rendkívül olcsón, 90-190 forintos áron hirdette termékeit és a vásárlók kapva kaptak ezen az alkalmon. Több bejegyzés szólt arról a közösségi oldalakon, hogy volt, akinek az árut ki is szállították, de volt, akinek az esetében erre már nem került sor és a korábban visszaigazolt megrendelése törléséről kapott csak értesítést. Cserébe 15 százalékos levásárlási kedvezményt ígér a cég a következő vásárlásnál.

A szabályok szerint ezt nem lehet megtenni és a vállalkozásnak teljesítenie kell azokat az ügyleteket, amelyekben már ténylegesen visszaigazolta a termékeket az eredeti áron - mutat rá a FEOSZ.

A fogyasztók által a közösségi oldalakon oly sokszor hivatkozott és kiposztolt, cég részéről adott korábbi írásos tájékoztatás szerint is: "Véglegesített rendelés esetében a csomag után fizetendő összeget, a visszaigazoló e-mailben feltüntetett végösszeg alapján kell kiegyenlíteni".

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívja a H&M figyelmét, hogy teljesítenie kell a már véglegesített megrendeléseit az eredetileg vállalt áron.

Az elektronikus kereskedők kötelezettségeit nem csak jogszabály határozza meg. Pontosan az a lényege az online vásárlásnak, hogy ha a fogyasztó megbízik az interneten hirdető vállalkozásban és leadja megrendelését, a cég pedig írásban visszaigazolja azt, akkor ennek eleget is kell tennie. Ha ez pedig nem így történik, akkor az a fogyasztók digitális kereskedelembe és persze a cégbe vetett bizalmát ássa alá.

QP | Quality Placement