A MÁV jelenlegi belföldi helybiztosítási rendszere két évtizede üzemel, és már többször fejlesztették, egyre kevésbé felel meg az utazási igényeknek. A vasúttársaság a napilapnak elárulta: először az ablak melletti helyeket adják el a vonaton, és ha ezek elfogytak, akkor jön a többi. Ebből következhet, hogy a kocsik zsúfoltsága valamelyest egyenetlen, illetve ha már elfogytak az ablakos helyek, akkor nem lehet kapni egymás mellé két jegyet.
Külföldi utazás esetén még mindig el kell menni valamelyik nagy pályaudvarra, és be kell állni a sorba. Ennek oka, hogy a MÁV-Start Zrt.-nek nincsen nemzetközi foglalásokat kezelő szoftvere, ezért a német vasút helybiztosítási rendszerében kezelik a foglalásokat, a használatért pedig szolgáltatási díjat fizetnek. A magyar vasúttársaság teljesen új helybiztosítási rendszer kifejlesztésén dolgozik, amit várhatóan egy éven belül használatba is vehet az utazóközönség - tudta meg a Pesti Hírlap.
Kapcsolódó
Ha az utóbbi összejön, akkor a Budapest-Bécs viszonylaton elérhetővé válik az online jegyvásárlás, várhatóan már 2020 második negyedévében.
Legolvasottabb

Óriási boom a magyar benzinkutakon

Legatyásodtak a magyarok, ezt látják a magyar boltláncok

Buksza: megindultak a külföldiek a magyar boltokba

Odacsap a magyar Tesco az áremeléseknek

Riasztó hír érkezett Szerbiából

A világ leggyengébb valutája lett a forint, nem enyhül a nyomás

Páratlan tempóban gyengül a forint, a 417-es szint közeléből fordult az árfolyam
