A magyarok 29 százalékánál jelentős tényező a fenntarthatóság a munkahelyválasztásnál - derül ki az UniCredit Bank és a SteiGen által közösen készített kutatásból. Míg a munkahelyválasztásról általában az elérhető jövedelem, a szakmai fejlődési és előrelépési lehetőségek, valamint a társadalmi hasznosság vagy a munkakörnyezet alapján gondolkozunk, az utóbbi időben egyre nagyobb teret nyer a vállalatok környezettudatossága is.

A kutatás adatai egyértelműen rámutatnak: a magyarok számára a fenntarthatóság legfontosabb követelménye, hogy egy cég ne szennyezze a környezetet – ezzel az értelmezéssel a válaszadók több mint fele egyetértett. Azt, hogy a cégek általában mennyire tudnak megfelelni ezeknek a várakozásoknak, jól jelzi, hogy bár a válaszadók kétharmada – ezen belül a Z generációsok háromnegyede – úgy gondolja, hogy a vállalatok tudnának fenntarthatóan működni, nagyjából ugyan ennyien vélik úgy, hogy a vállalatokat valójában csak a profit érdekli, fenntarthatósági kezdeményezéseik pedig „látszatmegoldások”.

Még beszédesebb adat, hogy a legfiatalabbak 83 százaléka szerint a cégek nem fordítanak kellő figyelmet a fenntarthatóságra.

A kutatásból kiderül: a 18 és 26 év közöttiek körében kiemelkedően magas az arra irányuló igény, hogy olyan munkahelyen dolgozzanak, amely irodájában vagy üzletében megújuló energiaforrást használ.

Szintén az átlagnál többen (26 százalék) említették az újrahasznosított vagy lebomló csomagolóanyagok használatát, de azt is fontosnak tartják, hogy a cégek támogassák munkavállalóikat abban, hogy fenntarthatóbban éljenek – például azzal, hogy kerékpártárolót biztosítanak a munkába járáshoz.

Ahogy a kutatás egyik résztvevője fogalmazott: fontos, hogy a fenntarthatósági intézkedések „közösségi élményt, a közösséghez tartozás érzését” adják, így a vállalaton belül korábban elszigetelten létező gyakorlatok erősíthetik az összetartozás érzését és a szervezeti identitást.