A hazai fogyasztók 5,5 milliárd forintot költöttek virslire tavaly decemberben, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – közölte a VG érdeklődésére a NielsenIQ piackutató. A volument tekintve pedig a múlt év végén megközelítette a 4000 tonnát a havi virslieladás, tizedével meghaladva a 2019. decemberi mennyiséget.

A piackutató tájékoztatása szerint az értékbeli forgalom több mint fele – 54 százaléka – a diszkontokat és a szupermarketeket is magában foglaló, 400 és 2500 négyzetméter közti alapterületű boltokra koncentrálódott, ezzel a csatorna súlya 3 százalékponttal erősödött egy év alatt. A forintban mért értékesítés további egynegyedét a legnagyobb, 2500 négyzetméter feletti üzletek, tehát a hipermarketek bonyolították.

A kategória értékben mért eladásának legnagyobb részét a sertésvirslik teszik ki, lefedve a forgalom 57 százalékát. Második helyen a baromfivirsli-forgalom áll 22 százalékkal, míg a harmadikon a pulykakészítményeké 17 százalékkal.