A tram-train szerelvények utasforgalmi próbaüzemben az előírt vizsgálatokat, típusteszteket követően, a szükséges engedélyek birtokában 2021. november 29-én kezdték meg a menetrendszerinti közlekedést.

A MÁV-Start szerint a vasútvillamos nagy népszerűségnek örvend a térségben munkanapokon és hétvégén egyaránt, egyre több utas választja a vasútvillamost Hódmezővásárhely és Szeged között. (Ami érthető, hisz a 2022-es parlamenti választásig, április 15-ig biztosan ingyenesen viszik az utasokat a több mint 80 milliárd forint közpénzből épült tram-trainen - a szerk.)

Az ünnepek alatt is sokszor 100 százalékos kihasználtsággal közlekedtek a tram-train járatok, amelyeket április 15-ig minden utas ingyenesen vehet igénybe - írja a MÁV. Kedvelik a vasútvillamosokat a kerékpáros utasok is, hiszen az alacsonypadlós járművekre kényelmes a felszállás a biciklikkel.

Sűrítik a járatokat

A vasútvillamos november 29. óta óránként közlekedik Hódmezővásárhelyről Szegedre 3:31 és 23:31 között, illetve Szegedről Hódmezővásárhelyre 4:38 és 23:38 között. A rókusi telephelyre tartó éjszakai járat is bekerült a menetrendbe, amely november 30-tól 0:38-kor indul Szeged vasútállomásról és 0:55-kor érkezik Szeged, Rókus vasútállomásra.

2022. január 10-től munkanapokon, csúcsidőben reggel és délután 7 plusz járattal sűrítik a menetrendet, azon kívül az eddig megszokottak szerint óránként követik egymást a szerelvények. Az új járatok Hódmezővásárhelyről 6:46-kor, 15:08-kor, 17:08-kor és 19:08-kor, Szegedről 14:01-kor, 16:01-kor, 18:01-kor indulnak. Munkanapokon további új betétjárat indul Szeged vasútállomásról 7:46-kor és 20:01-kor Rókus vasútállomásra, Rókusról pedig 13:42-kor Szeged vasútállomásra, így a városi szakaszon is egyre többen választhatják a kényelmes új járműveket a villamosok mellett.

Csütörtök éjszakától vasárnap hajnalig pedig éjszaka is óránként közlekednek a járatok a két város között, ezzel segítve a hétvégi kikapcsolódásból való biztonságos hazautazást.

A végleges menetrend kialakítása folyamatos vizsgálat alatt áll, amelyben a szakemberek figyelembe veszik az utasforgalmi próbaüzem tapasztalatait és az utasok észrevételeit is - közölte a MÁV.


A hatóság által előírt utasforgalmi próbaüzem ideje alatt előfordulhatnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák.

A tram-train járművek 31,9 kilométeres útjuk során Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekednek Szeged vasútállomástól Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon haladnak tovább Hódmezővásárhely irányába. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letérnek a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül érik el a hódmezővásárhelyi nagyállomást.