Magyarországon március 8-án szigorítottak a járványügyi intézkedéseken, ami miatt többen maradtak otthon a múlt héten. A televíziós nézettségi adatokból viszont nem látszik, hogy az emberek pont a lineáris műsorokkal töltenék az idejüket. Eközben a két legnagyobb szereplő, az RTL Klub és a TV2 is növelni tudta közönség arányát főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban: a TV2-é a múlt héten, vagyis a tizedik héten 12,8 százalék lett (9. héten: 11,9 százalék), az RTL Klubé a tizedik héten 13,1 százalék (9. héten: 12,2 százalék) - derül ki a Port.hu összefoglalójából.

Az RTL-nél a növekedés épp a Híradót nem érte el: míg a 9. héten még 18,6 százalék, a 10 héten már csak 17,2 százalék volt a közönségaránya. Eközben az utána kezdődő Fókusz közönségaránya nőtt a legnagyobbat az előző héthez képest. A teljes lakosság körében a csütörtöki RTL Híradó lett a legnézettebb műsor a héten 859 112 nézővel és 23,3 százalékos közönségaránnyal, majd rögtön a második helyre ért be a TV2 szintén csütörtöki hírműsora, a Tények 843 107 nézővel és 22,8 százalékos közönségaránnyal.

A kereskedelmi célcsoportban a múlt hét három legnézettebb műsora a Keresztanyu szerdai, keddi és hétfői epizódjai lettek, a legnézettebb részt 281 160-an nézték. A TV2 legnézettebb műsora az Exatlon szerdai adása lett 232 102 nézővel, ez összesítésben a múlt hét negyedik legnézettebb műsora lett. Második hete van a két műsor azonos idősávban, és eddig általában a nézők kitartottak a Keresztanyu mellett, és csak a műsor végén váltottak át a TV2-re, hogy Exatlont nézzenek, viszont múlt héten csütörtökön és pénteken már meg történet az is, hogy még a Keresztanyu befejezése előtt a többség inkább az Exatlonra kapcsolt - említi elemzésében a Port.hu.

Szombaton az RTL Klub egy másik sorozata, A Tanár harmadik évadának utolsó epizódja a kereskedelmi célcsoportban a tizedik legnézettebb műsort lett 219 754 nézővel és 13,9 százalékos közönségaránnyal.

Az internetes oldalakat sem nézték

A 10. héten nem változott a sorrend az internetes kiadók versenyében: továbbra is a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) legújabb cégéhez, a Salesworkshöz tartozó internetes oldalak együttes elérése volt a legnagyobb a hirdetésértékesítők között megelőzve a Napi.hu-t is kiadó Indamediát és a Central Media Csoportot. Igaz, az Indamedia volt az egyetlen, amelyiknek kiadványait összesítve 2,5 százalékkal többen látogatták meg a Gemius adatai szerint, a másik két csoportnál 4 illetve 1,3 százalékos visszaesést mértek.

Internetes elérés
9. hétCsoportEgyedi felhasználóOldalletöltésÁtlagos oldalon töltött időLátogatások száma
1Salesworks4 344 724147 856 3391h 1m 4s48 953 387
2Indamedia csoport4 201 040113 575 09453m 52s38 002 932
3Central Médiacsoport3 953 18090 934 82329m 51s36 560 488
Forrás: e-gemius.com