A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) pénteken tette közzé az áprilisban kiírt közbeszerzésének összegzését, amelyből kiderül: az állami kommunikációs feladatok lebonyolítására létrehozott szervezet a jövőben is Balásy Gyula, Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeivel szerződhet - írta a G7.

Az NKOH-t elvileg az állami kommunikációs költségek lefaragására hozta létre a kormány 2014-ben. A cél az volt, hogy a korábban évi 40 milliárdos ilyen jellegű kiadást 25 milliárdra csökkentsék. Ehhez képest csak az elmúlt másfél évben 70 milliárdot költöttek el az új rendszerben a hivatalon keresztül.

QP | Quality Placement

A legutóbbi, 2016 decemberében kötött 25 milliárdos keretmegállapodás során a

  • a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. (mindkettő Balásy Gyula cége),
  • Trinity International Communications Kft, a Young and Partners Kft és a Sprint Nyomdaipari Kft. (előbbi kettő Kuna Tibor cége),
  • a Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. (mind a kettő Csetényi Csaba tulajdona)

volt a három győztes konzorcium. A 25 milliárdból pedig úgy lett több mint 70 milliárd, hogy a velük kötött szerződésbe belekerült egy kitétel, amely szerint az eredetileg meghirdetett keret kétszer feltölthető, a 12 hónapos időkorlát pedig szintén két ízben meghosszabbítható, összesen három évre.

Az új keretmegállapodás is meghosszabbítható két évvel, a keretösszeg ismét 75 milliárd forint lehet. A közbeszerzést ugyan 1 forintra írták ki, de a szövegben jelezték, hogy legalább 150 megbízásra lehet számítani, amelyek átlagos értéke meghaladhatja az 500 millió forintot. A két szám szorzata pedig épp 75 milliárd - hívta fel a figyelmet cikkében a G7.

A kép forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.