A Gorenje 2021-ben készült felmérése alapján a magyar fogyasztók kevésbé környezettudatosan választanak háztartási gépeket, mint a nyugati országok vásárlói, és a magyar felhasználók fele kizárólag az árak alapján dönt az új készülékek mellett. A Gorenje marketingvezetője, Simon Anikó szerint az új címkézési rendszer bevezetése időszerű volt, hiszen a korábbi „A” besoroláshoz képest az „A+++” címke akár 60 százalékkal kevesebb energiafelhasználást jelenthetett egyes készülékeknél. 

A vásárlóknak feltűnhet, hogy az új kategorizálás miatt a korábbi „A+++” címkés termékek a „B-D” csoportba kerültek, ugyanis a háztartási gépek esetében már csak az újabb és korszerű termékek kaphatják meg az „A” jelölést. Az új címkézési rendszer segítségével a vásárlók könnyebben eligazodhatnak a mosógépek energiafogyasztásával, éves vízfogyasztásával és centrifugálási hatékonyságával kapcsolatban, így környezettudatosabb döntést tudnak hozni a készülékek vásárlásakor. 

Ugyanakkor a Gorenje felmérése szerint minden ötödik vásárló számára nehéz értelmezni a címkéket, mert még nem szokták meg az új kategorizálási rendszert. Simon Anikó szerint a jövőben felértékelődhetnek az internetes szervizelési lehetőségek is, hiszen egyes háztartási gépek meghibásodás esetén automatikusan jelet küldenek a szervizközpontba, és a szakemberek felkészültebben, a megfelelő alkatrészekkel érkezhetnek a felhasználók otthonába.

A közeljövőben további fejlesztések is várhatóak, a Gorenje "A"-osztályú mosógépei például már 2022 nyarán elérhetőek lesznek a vásárlók számára.