Drágulást hoz a Valentin-nap a virágüzletekben

A hazai virágüzletek forgalma megduplázódik Valentin-napkor, de még az azt követő pár napban is erős. Az utóbbi években február 14-én divatba jött a nárcisz és a jácint, ugyanakkor – az ilyenkor még külföldről behozott – vörös rózsa mellett egyre több fogy a piros, pink és bordó színűből is – derül ki a NAK körképéből.
Tóth László Levente, 2020. február 12. szerda, 15:23
Fotó: Pixabay

A Valentin-nap kapcsán a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesületével és a Flora Hungaria Nagybani Virágpiaccal együttműködve készített piaci körképet.

Több szakember szerint sok esetben jobban megéri egy magyar termelésű, friss vegyes tavaszi csokrot vásárolni, mint egy szál drága importrózsát ajándékozni.

Hagyományosan a vörös rózsa a piacvezető Valentin-napkor, a vásárlók 80 százaléka ezt veszi. Ilyenkor, február közepén a rózsakeresletet szinte teljes mértékben import áruból tudják kielégíteni a kereskedők. Az utóbbi években viszont egyre jobban divatba jöttek a tavaszi hagymások (nárcisz, jácint); ezek előnye az, hogy javarészt hazai termesztésűek, frissen, életerősen kerülnek a virágüzletek polcaira, nem mellékesen alacsonyabb áron.

Nő a kereslet a rózsa ugyanebbe a színkörbe tartozó, más-más színvariánsai iránt is: a bordót, a pirosat, a lilát és a pinket is sokan veszik. A kék, fekete rózsa, az extrémebb színek nem jellemzőek ilyenkor, ahogy a cserepes növények ajándékozása, illetve a szegfű sem.

A szakemberek szerint

a nemzetközi piacon a várható nagy kereslet miatt Valentin-nap előtt másfél-két héttel rendre jelentősen megugrik a rózsa nagykereskedelmi ára. Ez az árnövekmény a virágüzletekben is megjelenik.

HOZZÁSZÓLÁSOK