Átalakul a bormarketing

Ez év elejétől a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért felel, míg az Agrárminisztérium irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum a közösségi bormarketing állami feladatait látja el.
Tóth László Levente, 2020. január 10. péntek, 12:25
Fotó: Napi.hu

A közösségi bormarketing állami feladatainak hatékony ellátása érdekében a kormány 2020 elejétől a magyar bor eladásösztönzését célzó feladatokat - melyek része többek között a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenések szervezése is - az Agrárminisztérium (AM) irányítása alatt működő Agrármarketing Centrumhoz (AMC) delegálta. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a továbbiakban a magyar bor ernyőmárkájának (Magyar bor - személyesen) gondozását, valamint a borturizmus fejlesztésének és népszerűsítésének feladatait látja el.

Így a magyar borok még erősebb részévé válhatnak Magyarország turisztikai márkájának, és a borturizmus fellendülésével hozzájárulhatnak az országba látogató turisták átlagos tartózkodási idejének meghosszabbodásához, mind a hazai turizmus területi és időbeli eloszlásához - remélik a döntéshozók.

Az MTÜ 2020-tól a változás eredményeként célzottabban foglalkozik a borturizmus fejlesztésével, a kapcsolódó utazások ösztönzésével, a magyar borvidékek ismertségének növelésével itthon és külföldön. Az ügynökség célja mindezek mellett a kialakított eszköztár - több nyelven elkészített kiadványok, térképek, fotó- és videóanyagok, webes felületek stb. - további fejlesztése, hogy ezeket az ágazati szereplők is hasznosíthassák a kommunikációs tevékenységük során.

Számos bormarketinghez kötődő feladatot a jövőben az AMC lát majd el, többek között a világ legnagyobb borszakmai vásárán, a 2020. március 15-17. között megrendezendő ProWein Düsseldorf 2020 kiállításon már az AMC valósítja meg és üzemelteti a magyar bor közösségi standját, a tervek szerint összesen 45 magyar pincészet részvételével.

HOZZÁSZÓLÁSOK