Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Több mint 66 ezer személysérüléses baleset történt 2015 és 2018 között, ez az előző négyéves - 2001-től 2014-ig - terjedő időszakhoz képest 6 százalékos növekedést jelent, de 10 százalékkal elmarad a 2007 és 2010 közötti eredménytől a hivatalos adatok szerint.

Sokan nem kötik be magukat

A KSH most egy interaktív alkalmazással mutatja be a 2015 és 2018-as időszak baleseti statisztikáit. Többek között kiderül ezekből, egy hosszabb, csökkenő tendenciát mutató időszak után 2012 óta újra nőtt a balesetek száma. Ezt minden bizonnyal a gyarapodó autóforgalom is okozhatja. Tavaly már 12 százalékkal több baleset történt a hazai utakon, mint 2012-ben.

A balesetekben 2018-ban 468 járművezető és utas vesztette életét, akik közül 268-an (az áldozatok 57 százaléka) nem használta a biztonsági övet. A súlyos sérüléssel járó balesetek esetében ez az arány rosszabb: a súlyosan sérültek 62 százaléka nem volt bekötve a baleset bekövetkezésekor.

Melyik a legveszélyesebb nap?

A legtöbb baleset péntekenként délután 4 és 5 óra között, a legkevesebb vasárnaponként történik. A július és az augusztus számít a legveszélyesebb hónapnak. A 2018-ban történt 16 951 balesetből 1442-t okoztak ittasan, az ilyen balesetek száma hétvégenként emelkedik.

Tavaly 2018-ban 633 halálos áldozata volt a közúti baleseteknek, ez több, mint a Balaton partján fekvő Szántód lélekszáma.

A halálos kimenetelű balesetek száma alapján leginkább az 52., 51. és az M2 utak egy-egy szakasza szolgál rá a halálút megnevezésre

- derül ki a baleseti térképről, amely szerint emellett a 4-es, a 44-es és a 83-as út egyes szakaszai is a legveszélyesebb utak közé tartoznak.

A rendőrség adatai alapján készült, rengeteg adatot bemutató KSH-s interaktív térkép itt érhető el.