Akiknek nagyon bejött a karácsony

Minden várakozást felülmúlt a legnagyobb magyar bónuszos-kuponos oldalt működtető Bónusz Brigád decemberi forgalma, tavaly karácsonykor, az eddigi legjobb karácsonyhoz képest, 50 millió forintos emelkedéssel, összesen 610 millió forintot tett ki az internetes cég forgalma.
Dzindzisz Sztefan, 2019. január 26. szombat, 12:54
Fotó: Stockfresh

A cég közleménye szerint a legnagyobb növekedés az élmény és belföldi utazás kategóriában volt, miközben nagyot nőtt az étel-ital és a külföldi út kategória is.

A decemberi vásárlók közel fele, 46 százaléka jelölte be a kiválasztott bónuszon, hogy ajándékba szánja. Az élmény nagyobb ajándék egy tárgynál, ráadásul az élményt gyakran közösen használja fel az ajándékozó és az ajándékozott - mondta Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád alapítója. A legnépszerűbb három bónusz tavaly decemberben a 3D minigolfozás, a wellness budapesti kilátással és 8D mozi voltak.

Az elmúlt két év közötti eltérés inkább volumenben látható: 2018-ban 30 százalékkal nőtt a kosárérték, ennek eredményeképp 2018 decemberében a Bónusz Brigád fennállása óta a legnagyobb értékben adott el bónuszokat. Az év utolsó hónapjában 74 ezer bónuszt adtak el. A tájékoztatás szerint az oldal rekordvásárlója egy hónap alatt 29 dolgot tett a kosarába, a legnagyobb értékben vásárló pedig közel félmillió forintos kosárértéket tudhat magáénak.

A GKI Digital korábban közölt kutatása szerint az internetes kuponos oldalakon az átlagos kosárérték az elmúlt években közel négyszeresére nőtt: míg 8 éve átlagosan 3300 forintot költöttek egy vásárlás alkalmával a legnagyobb bónuszos-kuponos oldalon, addig tavaly már közel 12 ezer forintért vettek szolgáltatást, élményt vagy terméket az emberek. A felmérés adatai alapján vásárláskor a legfontosabb szempont az ajánlat ára: 74 százalék dönt ez alapján. A fiatal, 18-29 éves korosztály körében az ár még meghatározóbb: 85 százalékuknál ez a döntő.

Arra a kérdésre, hogy miért szeretnek a kuponos oldalon vásárolni, 67 százalék azt válaszolta: mert így a legjobb áron jut minőségi élményekhez, 33 százalék szerint így új dolgokat próbálhat ki, 28 százalék pedig bízik az itt kínált termékekben és szolgáltatásokban.

A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,2 milliót. Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A Bónusz Brigád felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak - közölték.

A Bónusz Brigád tavaly az előrejelzések szerint több mint 4 milliárd forint forgalmat ért el, míg a magyarországi teljes bónuszos/kuponos közvetített forgalom elérte a 13 milliárd forintot.

HOZZÁSZÓLÁSOK