Döbbenetes dolog derült ki a szupertraffipaxokról

Jelentősen nőtt 2017 második felében a gyorshajtásos bírságolás. A szupertraffipaxok úgy kaszáltak, hogy közben rendszeresen elromlottak, állandóan javítani kellett a készülékeket - tudta meg a vezess.hu. A havonta beszedett milliárdos bírságösszeg ellenére a VÉDA egyelőre nem érte el eredeti célját: a rendszer első teljes működési évében növekedett a halálos balesetek száma.
K. Kiss Gergely, 2018. március 27. kedd, 13:56
Fotó: Napi.hu

Mintegy 15,8 milliárd forintot hozott 2017-ben, működésének első teljes évében a 15 milliárdból felállított VÉDA-rendszer 365 fixen rögzített, és 160 darab mobil traffipaxa.

Tavaly gyorshajtásra vonatkozó rendelkezések megsértése miatt 337,4 millió forint bírságot szabott ki a rendőrség - közölte az ORFK a portál kérdésére.

A VÉDA készülékei elvileg képesek a sebességtúllépés mellett egyéb szabálytalanságok, például a piros lámpán áthajtók, a kötelező haladási irányt megszegők, vagy a sztrádák leállósávjában közlekedők lefülelésére. A gyorshajtás mellett ezeket sorolják a rendőrség által említett jogszabályi részek.

A vezess.hu értékelése szerint a fenti 16 milliárd forint legnagyobb része valószínűleg mégis szimpla gyorshajtás. Egy korábbi adatkérésünkre adott ORFK-válaszból ugyanis kiderült, hogy a szupertraffik felvételei alapján egy adott időszakban kiküldött bírságcsekkeknek több mint 99 százalékát a megengedett sebességhatár túllépése miatt postázta a rendőrség. Egy százaléknál is kisebb volt akkor a többi szabályszegés.

2016 tavaszán élesítették országszerte a fix műszereket, a korábban használatba állított mobil készülékekkel együtt ekkortól működik teljes egészében a VÉDA

Három részre bontva az elmúlt másfél év adatait úgy tűnik, egyre több és több bírságot kapnak az autósok. 2017 második hat hónapjában 9,317 milliárd forintnyi büntetést osztott ki a rendőrség, szemben az első fél év 6,489 milliárdjával. 2017 első felében 192 ezer objektív felelősséges bírságot akasztottak az autósok nyakába, 2016 egészében azonban 265 616 volt a "sebességtúllépés miatt, az üzemben tartóval szemben az objektív felelősség, valamint a jármű vezetőjével szemben kiszabott közigazgatási bírságok száma".

Nőtt a halálos balesetek száma

"A rendőrség célkitűzései szerint a projekt eredményeként a halálos kimenetelű, valamint összességében nézve a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek száma is csökkenni fog, ezen belül enyhébb lesz azok kimenetele" - olvasható az ORFK honlapján a VÉDA ismertetőjében.

A rendszer teljes beüzemelésének évéről, 2016-ról a működés első egész évére, azaz 2017-re sajnos mégis növekedett a halálos balesetek száma (565 főről 576 főre) . Hosszabb időszakot nézve is kedvezőtlen a helyzet, tavaly több tragédiával végződő baleset volt idehaza, mint 2011-ben.

A tavalyi számot nézve, hogy megtört 2017-ben a több éve tartó kedvezőtlen trend, miszerint 2012 óta egyre több és több személyi sérüléses baleset van a hazai utakon. A 2016-os és a 2017-es számok ennek ellenére rendkívül magasak, 2010 óta ebben a két esztendőben kellett a legtöbbször mentőt hívni közlekedési balesethez.

Akárhogy is nézzük, 2010 óta (eddig elérhetőek az adatok az ORFK honlapján) egy helyben topogunk, nincs előrelépés, sőt. Szupertraffipax-hálózat ide vagy oda, 2017-ben nem hozott áttörést az üzembe állított félezer készülék. Nagyon úgy tűnik, nem csak a rendőrségen múlik a történet.

Egyre nyilvánvalóbb, hogy az ORFK szintje felett, a kormányzatnak kellett volna sok évvel ezelőtt komplex baleset-megelőzési programokat elindítani a KRESZ kötelező iskolai oktatásától a közúthálózat sokkal biztonságosabbá tételén át a járművezető-képzés feljavításáig, rengeteg különféle területen.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

csulla, 2018.03.28 15:33

@tepsi: Szerintem keversz,mint a mérgezett egér!A vezetési "stilusnak" semmi köze a liberalizmushoz!Aki bunkó az vetetésben is az!Sok éves tapasztalat mondatja ezt velem!Pláne mióta egyre erősebb és gyorsabb autók tűnnek fel a Magyar utakon!Vezetni én is tudnék,de minek még egy dilis az uton!Különben is Magyarországon mindenki kaphat jogosítványt aki ki tudja fizetni a "cehhet"!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tepsi, 2018.03.28 09:44

Vezetés közben nem azt kell nézni hogy hol van a trafi + a véda, hanem szépen betartani a szabályokat. Aki pedig nem tudja betartani őket az ne vezessen. A közlekedés (is) egy olyan "üzem" ahol semmi keresnivalója nincs a liberalizmusnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2018.03.28 09:42

Mit vártok egy Pintértől ?? Orbán talpnyalója, Orbán pedig köztudottan korrupt. Kell a pénz az öregkorára. Nyilvánvalóan pénzlehúzás, más nem. Azért tartsátok be a szabályokat, mert az a legjobb védekezés a büntetés ellen. Itt is, nálunk NÉmetországban...bár itt nagyságrenddel kevesebbet kell fizetni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

egyvalaki, 2018.03.28 07:27

Aki egy VEDA miatt lebukik, az megérdemli, mert FIGYELMETLEN! (Ahogyan egy rendőr-ismerősöm mondotta volt még az Átkosban. "Nem azért büntetjük meg az ipsét, mert hatvannal megy belterületen, hanem azért, mert nem vesz észre bennünket. A figyelmetlenség veszélyesebb, mint az a nem nagy sebesség-túllépés.")
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

drnemoda@yahoo.com, 2018.03.28 07:20

Nini, semmire sem jó, de jövedelmez évente 15 milliárdot ! Hát nem csodálatos ? Valami atombombát keresek .....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html