Immár a pénzintézet szól a munkahelynek, ha bankot váltunk

A novembertől életbe lépett kormányrendelet alapján könnyebb és egyszerűbb lakossági bankszámlát váltani, a szabályozás növeli a bankok közötti versenyt - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
MTI, 2016. november 2. szerda, 13:11

A jogszabály szerint a korábbi számlavezető pénzforgalmi szolgáltató nem utasíthatja vissza a fogyasztó számlaváltási meghatalmazását. Az NGM szerint korábban a fizetésiszámla-váltáskor számos nehézség mutatkozott, egy-egy év alatt alig pár száz számlaváltás történt, miközben mintegy 9 millió lakossági bankszámla van Magyarországon.

A kormányrendelet kötelezően előírja a pénzintézeteknek, hogyan kell eljárniuk számlaváltás esetén. Az ügyfél az új számlavezető banknak adott egyszerű meghatalmazással tudja elindítani a számlaváltást, ami alapján a pénzintézet 12 munkanapon belül elintézi az adminisztrációt.

Az új és a régi számlavezető átadja egymásnak a felhatalmazás alapján az élő állandó átutalási, beszedési megbízások, a váltás előtti 13 hónapban a beérkező rendszeres utalások adatait.

Az új szolgáltató felveszi a kapcsolatot az ügyfél partnereivel is, és értesíti őket az új számlaszámról, így leveszik ezt a terhet az ügyfél válláról, és a munkáltatónak is bejelentik, hogy mostantól az új számlaszámra utalják a fizetést.

Az eddig mintegy 20 munkanapot igénybe vevő bankváltási folyamat 12 napra csökken.

A kormányrendeletnek köszönhetően a számlaváltás életszerűbb és fogyasztóbarát lett, a szabályozás növeli a bankok közötti versenyt, az alacsonyabb díjakon, a jobb minőségű szolgáltatásokon keresztül azok a fogyasztók is nyertesei lesznek az intézkedésnek, akik maradnak eddigi számlavezető pénzintézetüknél - írja közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium.

HOZZÁSZÓLÁSOK