Ingyenes jogsegélyszolgálatot indítanak útjára

Az Új Széchenyi Terv keretében a Társadalmi Megújulás Operatív Programban július elsején elindul a Jogpont+ munkavállalói és munkaadói ingyenes jogsegélyszolgálat - jelentették be a projektet megvalósító munkaadói és munkavállaló szervezetek hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.
MTI, 2012. június 18. hétfő, 19:52
Fotó: Napi.hu

Az Európai Unió több mint egymilliárd forintos támogatásával finanszírozott kétéves projekt a LIGA Szakszervezetek, a Munkástanácsok, valamint a KISOSZ, az OKISZ, az ÁFEOSZ-COOP Szövetség és az IPOSZ partnerségében valósul meg további három év fenntartási kötelezettséggel.

Gaskó István, a LIGA elnöke kiemelte: a Jogpont+ programban Magyarországon valamennyi állampolgár - az országban százötven helyszínen - ingyen vehet igénybe minőségi jogi szolgáltatást a munkajog, a társadalombiztosítás, a társasági- és cégjog, a közigazgatás, a pénzügyi- és adójog, a családjog területén személyesen vagy telefonos ügyfélszolgálatokon, valamint postai úton, és megteremtették az elektronikus kapcsolatot is.

Vadász György, az OKISZ ügyvezető elnöke a sajtótájékoztatón kiemelte: a korábban is konzorciumi keretek között működtetetett Jogpont-szolgáltatás keretében három év alatt ötvenezer érdeklődő kapott jogi segítséget, és arra készülnek, hogy a most induló projektben a jogi tanácsadás mellett a vállalkozásoknak információt nyújtsanak az európai uniós fejlesztési források elérhetőségéről is.

Palkovics Imre, a Munkástanácsok Országos Szövetsége elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy az új munka törvénykönyve életbelépésével nagyobb jelentőséget kap a két fél között létrejött szerződés, és aláírás előtt érdemes felkeresni a Jogpont+ irodákat.

Urbán Júlia, az IPOSZ alelnöke arra számít, hogy a Jogpont+ irodákat felkereső nehéz helyzetben lévő vállalkozók olyan információkat kapnak majd, amely hozzájárul vállalkozásaik sikeressé tételéhez.

Antalffy Gábor, a KISOSZ ügyvezető elnöke szerint az új Munka törvénykönyve életbelépésével jelentős ügyfélköre lesz a jogsegélyszolgálatnak. Kiemelte: a korábban működtetett Jogpont-irodák munkája erőteljesen megelőző jellegű volt, és ezzel elkerülhetővé váltak vitás ügyek a munkaadók és munkavállalók között.

HOZZÁSZÓLÁSOK