Jól lobbizott Wáberer - Fontos változások lesznek a fuvarozásban

Alig egy hónap elég volt Wáberer Györgynek, hogy elfogadtassa a hazai fuvarozók érdekében szükségesnek tartott intézkedéseket. A külföldi kamionosok ellenőrzését fokozzák, a magyarok kedvezményeket kapnak - írja a Világgazdaság.
Napi.hu, 2015. augusztus 10. hétfő, 08:50
Fotó: Napi.hu

Wáberer Györgyöt Orbán Viktor kormányfő alig egy hónapja bízta meg a magyar logisztika és közúti fuvarozás fejlesztésének elősegítésével összefüggő feladatok ellátásával: a miniszterelnöki megbízott 16 pontos programját máris elfogadta a kormány - írja a Világgazdaság (VG).

Azt eddig is lehetett tudni, hogy Wáberer György - aki a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke, valamint saját cége, a Waberer's International Zrt. elnök-vezérigazgatója - ötmilliárdos támogatást ért el a hivatásos jogosítványok megszerzéséhez, de a kabinet mostani döntéséből az is látszik, hogy elképzelései úgy mentek át, mint kés a vajon, a szektor kívánságlistája mostantól végrehajtandó kormányhatározat - teszi hozzá a lap.

Eszerint az érintett minisztereknek a miniszterelnöki megbízottal együttműködve a hazai fuvarozási piac és a magyar fuvarozási vállalkozások védelme érdekében október 15-ig fokozni kell a külföldi fuvarozók tevékenységi jogosultságának ellenőrzését, és meg kell teremteniük a hatékonyabb ellenőrzés személyi szervezeti, technikai és pénzügyi feltételeit. Ezenfelül kiadták a felelősöknek, hogy növeljék a bírságtételeket, és készítsenek tervet a jogosulatlan tevékenység visszaszorítására. Azt is feladatul kapták a tárcák vezetői, hogy a közigazgatási eljárás szabályainak módosításával tegyék lehetővé a helyszíni bírságolást, a külföldiekkel szembeni eljárás idejének lerövidítését, valamint a bírságok behajthatóságát.

A sofőrhiány megszüntetése érdekében Varga Mihálynak szeptember 30-ig ki kell alakítania a hivatásos gépjárművezetők "C", "D", "C+E", "D+E" és "GKI" alapkategóriájú állami finanszírozású képzését. Ez a VG szerint elvileg több, mint amit nemrégiben bejelentettek, hiszen akkor 6000 hivatásos jogosítvány megszerzéséhez adtak ötmilliárdot, a határozat viszont már általában állami finanszírozásról ír.

Emellett felülvizsgálják a képzési rendszer szabályait, a feleslegesnek ítélt vizsgaelemeket megszüntetik, továbbá szeptember végi határidővel megvizsgálják a 18 éves korhatár visszaállításának lehetőségét a belföldi árufuvarozásban, valamint a fuvarozási területen egyszerűsítik az uniós országokból érkezők foglalkoztatásának feltételeit.

A kormány felülvizsgálja azokat a rendelkezéseket, amelyek "az árufuvarozást végző gépjárművezetők munkája jellegéből adódóan nem tarthatók be". Az adózás terén is lesz változás: a belföldi fuvarozást végző gépkocsivezetők kiküldetési költségtérítési átalányát valószínűleg megemelik, és csökkentenék a tehergépjárművekhez kapcsolódó adminisztrációs terheket.

Várhatóan az új haszonjárműveket műszaki vizsga nélkül lehet majd forgalomba helyezni, a más EU-államból beszerzett haszonjármű érvényes vizsgáját pedig el fogják ismerni. A haszonjárművek esetében nem kell majd visszterhes vagyonátruházási illetéket fizetni. A gépjárműadót pedig "közelítik az európai uniós irányelvben kötelezően meghatározott legalacsonyabb mértékhez". A kormány növelné emellett a kamionparkolók számát, javítaná felszereltségüket és védettségüket, valamint közlekedési szolgáltató állomások hálózatát hozná létre.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Zodiakus, 2015.08.10 16:50

Hmmmm...kamion,húszéves sofőrrel olyan mint pikkász.Mindent visz.Magyarul tarol az országúton,autópályán.Jó lesz ez???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

juliann, 2015.08.10 16:45

@laci_52: Mert lusta és nem akar dolgozni. Moldova riportkönyve(A pénz szaga) óta tudjuk, hogy az ügyes kamionsofőrök komoly mellékjövedelemhez juthatnak.

Válasz:::Moldova arról is írt,hogy amelyik soförnek agya van ,rájön hogy miért kell elváltnak lennie !!!
Ugyanaz a nemzetközi soföröknél ,mindegy melyik ország !!!

Kérdés:::Ùgy mint Németországban nöi soförképzés ,lessz-e ???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

MMM108WWW, 2015.08.10 16:15

@gadam0114: A 18 éves elvégzi az iskolát , aztán egy-két év Gyuri bácsinál gyakorlat címén ,azután dobbant külföldre 3-4-szer annyi pénzért.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

mirko, 2015.08.10 15:49

Adtak a szarnak egy pofont. pontosan a legügyesebb sofőrök azok külföldre mennek. Ez megállathatatlan. A jóságos Gyuri bá nem különb a többinél, ezért ha már kihajták a beled inkább sofőrködsz a határ túloldalán. Hahaha!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2015.08.10 15:20

@rotaryfun: "nem is kevés érvényes jogsikkal teherautós gyakorlattal múlttal rendelkező embert ismerek akiknek eszébe sem jut hogy sofőr legyen még akkor sem ha munkanélküli"

Mert lusta és nem akar dolgozni. Moldova riportkönyve(A pénz szaga) óta tudjuk, hogy az ügyes kamionsofőrök komoly mellékjövedelemhez juthatnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html