Dugódíj, roller, troli: Karácsony határidőket vállalt a döntésekre

A budapesti városvezetés az önkormányzati ciklus közepére akarja kidolgozni a tömegközlekedés új szabályozását, amelynek része lehet a dugódíj is, a rollerbérlétet azonban már egy hónapon belül felül akarják vizsgálni. Elektromos buszok helyett a trolihálózatot bővítenék.
Komócsin Sándor, 2020. március 11. szerda, 09:11
Fotó: Getty Images

A faültetéshez vagy bármilyen zöldítéshez nem kell építési engedély. Ha tehát valaki, például a Városliget Zrt. zöldíteni akar és nem betonozni a Városligetben, abban nem akadályozza meg őket az építési tilalom, amelyet a budapesti városvezetés bevezetett a területre - mondta a G7-nek adott interjújában Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere. Hozzátette ehhez, hogy a Liget ügyében nem enged, mert az ellenzék annak az álláspontnak a képviseletével nyerte meg a választást, hogy nem lesz betontenger a Ligetben.

A tervezett dugódíjról azt mondta, ha lesz behajtási díj, akkor ez egy átfogó közlekedési csomag része lesz, amelyben sokat akarnak adni a budapestieknek a közlekedés terén. Hogy mit, arról párbeszédet akarnak még folytatni a budapestiekkel. Arra a kérdésre, hogy ezt mennyi idő alatt akarják lebonyolítani, azt válaszolta: úgy tervezik, hogy a ciklus közepére döntenek a csomagról.

Villamosítás

Sokkal hamarabb szabályozhatják  a belvárost elárasztó kölcsönrollerek ügyét. Karácsony az elektromos rollereket a mikromobilitás eszközének tartja, ami hasznos lehet egy város életében, ugyanakkor tarthatatlan a jelenlegi zavaros állapot. Egy új szabályozásban például kötelezni lehetne a szolgáltatókat, hogy gyakrabban szedjék össze a rollereket. Minderről nagyjából egy hónapon születhet döntés.

Nem híve a főpolgármester az elektromos buszoknak, mert jelenleg még nagyon drágák és a technológiájuk korlátozott, például a csuklós buszok esetén még nem is létezik. A villanybuszok kétszer annyiba kerülnek, mint hagyományos társait, és kétszer annyi jármű kellene belőlük, mint amennyi ma fut a főváros útjain.

Ezért a városvezetés inkább a környezetbarát trolihálózat fejlesztésében gondolkodik. Vannak már trolik, amelyek felsővezeték-kapcsolat nélkül is képesek megtenni értelmezhető távolságot. Budapestnek van egy opciós szerződése trolik beszerzésére. Ha találnak rá forrást, akkor trolikat fognak venni.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Hali-ho, 2020.03.11 18:34

Micsoda konkrétumok! Ez igen!
Ki akarják dolgozni, meg akarják vizsgálni!
Fél éve van a poszton Főpolgármester úr, a tettek embere!
Máris látszik a követendő irány!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

mpapa, 2020.03.11 13:06

Moszkva is befürdött az elektromos buszokkal. Lecserélték a trolikat elkezdték az elektromos felsővezetéket elbontani és kiderült, hogy az elektromos busz nem tudja a paramétereket hozni sem üzembiztonságban sem hatótávban.
Berlin is épít inkább trolivonalat mert elégedetlen az elektromos buszokkal.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html