Kiderült a szupertraffipaxok titka

Kiderült, mi alapján döntenek egy fix vagy egy mobil traffipax kihelyezéséről. Lokális baleseti statisztikák nincsenek, az túl nagy pluszmunkával járna.
Szász Péter, 2017. március 14. kedd, 18:00
Fotó: Napi.hu

Egy fix vagy egy mobil sebességmérő helyének kijelölését alapos elemzés előzi meg, az Országos Rendőr-Főkapitányság hat tényező alapján dönt a helyszínekről - tudta meg a Napi.hu.

A szempontok a következők:

  • az adott megye úthálózatának hossza, összetétele,
  • a forgalomszámlálási adatok, a forgalom összetétele,
  • a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek száma, súlyossága,
  • a balesetek jellemző okai,
  • a fix telepítésű eszközök lehetséges helyszíneinek felmérése, prioritási sorrend felállítása,
  • a megvalósíthatóság szempontjai (finanszírozhatóság, áramellátás, adatátviteli lehetőségek).

A kérdés azért merült fel, mert tavaly több személyi sérüléssel járó baleset volt itthon, mint 2015-ben. Ezért kérdezte meg a Napi.hu a rendőrséget, hogy rendelkeznek-e lokális baleseti statisztikákkal, vagyis olyan útszakaszok adataival, amelyekhez fix mérőt telepítettek. Ezek alapján lehetne ugyanis pontos képet kapni a berendezések hasznosságáról.

A rendőrség ilyen adatokat nem gyűjt, mert ahogy fogalmaztak

a területi egységekre, a legnagyobb bírságra, a legnagyobb sebességre stb. vonatkozó adatszolgáltatás csak az ügyek egyenkénti vizsgálatával lenne lehetséges, ez pedig az alaptevékenységek ellátásához szükséges munkaerő aránytalan mértékű igénybevételével járna, ezért ezzel kapcsolatos adatokról tájékoztatást adni nem tudunk.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

konrada, 2017.03.16 11:33

@George Lukacs:
Ja, már értem. Tényleg nem fog senki helyett a fékre lépni, legfeljebb a látványától lépnek a fékre sokan...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

George Lukacs, 2017.03.16 10:26

@konrada:

Maga a cucc semmit nem csökkent.
Ezt írtam.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

konrada, 2017.03.16 10:20

@George Lukacs:
...azért írtam, hogy a "hatótávolságán belülcsökkentette a balesetek számát...."
...s pont azért, amit te is írsz:
A tudat, hogy a büntetés közeli és fenyegető, sokakat visszatarthat.

(Az más kérdés, hogy az országos közút-hálózat, az önkormányzati, és egyéb kezelésű utakkal együtt sok tízezer km. Az összes létező trafipax ebből legfeljebb ha 100 km-t képes lefedni.
...s ahol nem lát, ott sok hülye képes elszállni...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

George Lukacs, 2017.03.16 10:05

@konrada:

Egy ilyen herkentyű semmilyen balesetet nem "csökkent".

A tudat, hogy a büntetés közeli és fenyegető, sokakat visszatarthat.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

konrada, 2017.03.16 10:04

@tavasz2:
Na ja. Komoly bukta az olyan, amely kitermeli hónapok alatt az árát, és a hatótávolságán belül nagyságrendekkel csökkentette a balesetek számát....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html