Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Miután megtett tízezer kilométert, befutott a magyar fővárosba, a Budapest Intermodal Logistic Centerbe az első kínai tehervonat Csangsából - adta hírül lelkesen a hivatalos állami Xinhua hírügynökség. A szerelvényt május 27-én indították el, Oroszországon és Ukrajnán át érkezett Magyarországra.
A vasúti kocsikon 41 konténer kapott helyet, amelyekben elektronikai termékek cipők, ruhák, optikai szálas kábelek, hardverek és gépipari alkatrészek lapulnak. Csou Hszin-csian a budapesti kínai nagykövetség gazdasági és kereskedelmi tanácsosa elmondta a hírügynökségnek, hogy a két ország kereskedelmének értéke tavaly meghaladta a kilencmilliárd dollárt és idén átlépheti a tízmilliárdos szintet.
Az égre emelik a tekintetüket
A kínai tehervonatok heti rendszerességgel jönnek majd az ázsiai országból (egyelőre csak egy irányba), hogy árut hozzanak Magyarországra és Kelet-Közép-Európába. Ezzel egyben erősíteni hivatottak a két térség gazdasági és kereskedelmi együttműködését. A Csangsából érkezett szerelvény kevesebb ország érintésével, gyorsabban érte el úti célját, mint más a más útvonalakon közlekedő vonatok.
A jövő fényes: a vasúti kapcsolatot megduplázhatja a dél felől kiépülő tengeri-vasúti szállítási útvonal és a magyar és kínai partnerek az égre is emelik a szemüket. Tárgyalások folynak közvetlen légi teherszállítási szolgáltatás kiépítéséről. Ha ez az útvonal is létrejön, akkor Magyarország lehet a kínai áruk elosztóközpontja Kelet-Közép-Európában.
A Mazda szempontjából különlegesen fontos autóról van szó: egy ilyennel sikerült először végigmenni Le Mans-ban. Ez egyebek közt azért is lényeges, mert a versenygép az első generációs...
Energetikai konferencia a Napi.hu és a Lounge Communication szervezésében