A Nielsen Románia elemzői három hét alatt a legnagyobb növekedést a testápoló termékeknél tapasztalták, amelyeknek az eladása 65 százalékkal nőtt, az élelmiszerek értékesítése 42 százalékkal, a lakások gondozására, tisztítására alkalmas termékekből 23 százalékkal adtak el többet az előző év azonos időszakához mérten - idézi a felmérést az MTI.

Az eladások főleg a március 9. és 15. közötti időszakban ugrottak meg, amikor már a lakosság tudta, hogy a járvány elérte Romániát.

Ekkor elkezdték korlátozni a kijárást, így megindult a tartalékolás. Például a halkonzervek eladása csaknem megháromszorozódott, szappanból és testápoló szerekből csaknem az ötszörösét adták el, míg a tészták értékesítése majdnem a négyszeresére nőtt a tavalyi év azonos időszakához mérten.

Romániában március 16-ától rendeltek el rendkívüli állapotot, szerdától szigorúan korlátozták a lakosság kijárását.