Ahogy külföldön, úgy itthon is egyre több vállalat igyekszik különböző hűségprogramokkal maguknál tartani az ügyfeleit. A kedvezmények számos területre kiterjedhetnek, a Napi.hu, most a teljesség igénye nélkül utánanézett néhány akciónak, hogy bepillantást nyerhessünk a kivételezettek életébe.

Nem új trend, hogy vállalatok már nem csak az új ügyfelekért versengenek, hanem egyre nagyobb erőfeszítéseket tesznek azért, hogy megtartsák a régi klienseiket. Ennek egyik legjobb módja a különböző hűségprogramok megalkotása, így a nyugati világban már régóta elterjedt modellt egyre több magyarországi vállalat is igyekszik magáévá tenni.

Maradva a nemzetközi példáknál, az American Airlines például az 1980-as években vezette be a saját jutalmazási programját (Aadvantage), amelynek köszönhetően minden repülőjegy megvásárlásával bizonyos mérfölddel gazdagodik az utas, melyeket összegyűjtve ingyen utazást spórolhat össze - olvasható a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának egy 2012-es kiadványában. A TDK világa elnevezésű dokumentum szerint az akciót gyorsan követték mások is, így például a '90-es években indul Air Miles törzsutas program is, amely már összekapcsolta az akciókat többek közt autóbérléssel, hotelfoglalással és telefonálással is.

A Malév is átvette

A módszer azóta sok légitársaság átvette, így a mára már megszűnt Malév 1990-ben indította törzsutas programját Duna Club néven, míg a Lufthansa a most már az egész világra kiterjedő Miles & More nevű törzsutas programját indította el. Ennek lényege, hogy az ebben résztvevők az Adria Airways, Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatian Airlines, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Luxair és a Swiss International Air Lines légitársaságokkal való utazásakor mérföldeket gyűjthetnek, melyeket többek közt repülésre, egyéb utazásra, jobb osztályon való utazásra, vagy akár egyéb termékek vásárlására is felhasználhatnak - tudtuk meg a légitársaságtól.

A Miles & More során az ajándék mérföldek az összegyűjtésük napjától számított 36 hónapig érvényesek, a lejárati nap az érintett negyedév utolsó napja. Fontos tudnivaló azonban, hogy az ajándék mérföldek a "Frequent Traveller", a "Senator" és a "HON Circle" tagsági státusz elérése esetén a státusz fennállása alatt korlátlan ideig érvényben maradnak. (Magyarországon a "Frequent Traveller" státuszt egy naptári év alatt 35 ezer mérföld megtételével, míg a "Senator" státuszt egy naptári év alatt 100 ezer mérföld leutazásával érhetjük el.)

A Lufthansa a magyar utasok számára idén májustól bevezette a Lufthansa VIP szolgáltatást is, melyet az vehet igénybe, aki Magyarországon Lufthansa First Class szakaszt tartalmazó jegyet vásárol. A szolgáltatási csomag több kényeztető elemet is tartalmaz, így például Budapesten és a főváros 30 kilométeres körzetében Mercedes limuzin, 4 fő felett pedig Mercedes minibusz privát sofőrrel gondoskodik az utas utazásáról a reptérre, ahol a terminál előtt már külön hostess várja és köszönti őt, bekíséri a VIP váróba, illetve biztosítja a csomagok szállítását.

Ingyen szállással, vacsorával csábítanak a hotelek

Természetesen a szállodák is igyekeznek különböző akciókkal maguknál tartani a vendégeiket, a Business Traveller 2012-es díjátadásán például a Hilton HHonors elnevezésű hűségprogramja vitte el az első helyért járó díjat. A program során számos kedvezményt kínálnak az abban résztvevőknek, így például gyorsabban és könnyebben lehet szállást foglalni, de akár lehet ingyenes éjszakákat is nyerhetünk akár Isztalbulban akarjuk megtekinteni a Hagia Sophiát, akár Arizonában akarunk golfozni.

A Danubius Hotels Group EuroPoints elnevezésű hűségprogramjának előnyeit 5 ország (Csehország, Szlovákia, Magyarország, Románia, Anglia) szállodáiban élvezhetik a vendégeik - tudtuk meg a szállodalánctól. Mint a legtöbb helyen itt is több fokozata van a hűségprogramnak, jelentkezéskor a kék színű kártyát válthatunk ki, majd szállodáinkban eltöltött pihenésünk függvényében ezüst vagy aranykártyás vendégekké válhatunk.

A program során minden, szállodáinkban elköltött összeg után EuroPontokat írnak jóvá a törzsvendégkártyán, melyeket szállodáik bármelyikében be lehet váltani. A pontokat többek közt szállodai tartózkodásra, vacsorára, wellness élményekre, vagy fitnesz bérletre is költhetjük. A szállodaláncnál arra is felhívták a figyelmünket, hogy a Danubius törzsvendégkártya az EuroPontoktól függetlenül is biztosít különleges előjogokat, ilyen például, hogy magasabb kategóriájú szobát vehetünk igénybe az alacsonyabb kategóriájú áráért (kártyaszinttől függően), vagy lehetőségünk van külön díj nélkül is korán érkezni, vagy éppen később távozni a szállodából - ezzel egyébként a következő alkalommal is élhetünk.

Akár orvosi tanácsot is kérhetünk a banktól

Nem meglepő módon a bankok is élnek a hűségprogramok nyújtotta lehetőségekkel, a CIB Gold kártya iránt a pénzintézet tájékoztatása szerint egyre nagyobb az érdeklődés, hiszen számos olyan kedvezményt tudnak nyújtani ezáltal, amely könnyebbé teszi a bankolást. Ilyen például a soron kívüli ügyintézés a bankfiókokban, de automatikusan tartozik hozzá utasbiztosítás, vagy autós, háztartási, illetve orvosi asszisztencia is. Ez utóbbiak lényege, hogy mondjuk egy esetleges baleset, gázszivárgás, vagy egyéb egészségügyi panasz esetén ingyenes tanácsot kaphatunk szakértőktől, de akár csereautót is kapunk, ha arra van szükségünk.

A CIB Gold tagság exkluzivitását erősíti a MasterCard Lounge exkluzív repülőtéri váró elnevezésű kedvezmény, melynek segítségével egy exkluzív repülőtéri váróhelyiséget vehetünk igénybe, ahol "a zsúfolt, zajos váró és a kényelmetlen repülőtéri székek" helyett egy csendes, szeparált luxustérben tölthetjük az indulás előtti időt. Ide kapcsolódóan akár utazási ajánlatok közül is akciósan válogathatunk, de a CIB aranykártyás ügyféleként az Avis és a Hertz Autókölcsönző is egyedi kedvezményeket és ajándék klubtagságot ad, melynek birtokában akár magasabb kategóriás autót is választhatunk egy alacsonyabb kategóriás modell áráért, ahogy a nemzetközi díjakból áraiból is faraghatunk.

Ide kapcsolódóan érdemes megemlíteni, hogy a Hertz maga is külön hűségakciókkal próbálja magához kötni az ügyfeleit, így a Hertz Plus Gold Hűségprogramnak köszönhetően ingyenessé válhat a tagság, a világ több mint 60 repterén kerülhetjük el a sorban állást, gyorsított szolgáltatást kaphatunk mintegy 1000 irodában, illetve ezáltal a kiemelt foglalási és ügyfélszolgálati munkatársak is a rendelkezésünkre állnak.