Megszűnt az egykori bosszantó tömegközlekedési "jelenség"

Miközben a korábbi években zavarokat okozott a fővárosi tömegközlekedésben a fagy, mára ez lecsengett, a modernebb buszok légrendszere nem fagy be. Mindenesetre a BKV minden évben erősen készül a téli időszakra, pluszkiadásai viszont nem nagyon vannak.
Diószegi József, 2012. december 17. hétfő, 06:16
Fotó: Napi.hu

A Napi Gazdaság hétfői számának cikke

Míg évekkel ezelőtt a téli fagyok alatt reggelente komoly fennakadást okozott a BKV Zrt.-nek a járművek kiállítása, mára ez a probléma gyakorlatilag megszűnt és a média is levette napirendjéről az egykori bosszantó tömegközlekedési "jelenséget". A közlekedési társaság most azt közölte lapunkkal, hogy jellemzően nincs "kocsikiadási hiányuk". Egyes napokon előfordul egy-két eset, de ez lényegesen kedvezőbb a múlt év ugyanezen időszakához képest, pedig akkor csak december 20-a után nem "repkedtek" a mínuszok.

A késve kiadott járművek száma a jelenlegi hideg és nedves időben ágazati szinten sem jelentős. A késések oka leginkább a légrendszeri fagyás okozta problémákra vezethető vissza. A BKV szerint a célirányos munkaszervezéssel, az anyagellátás javításával, valamint a használtan beszerzett, jobb állapotú járművek üzembe állításával sikerült elérni a jelenlegi állapotot.

A BKV-nál éjszaka is dolgoznak azon, hogy a járművek időben elindulhassanak. Az éjszakai vizsgálatok és az előre tervezett karbantartások során ellenőrzik a járműveket a téli üzemre való alkalmasság szempontjából, például ellenőrzik a fagyálló folyadék töménységét, az akkumulátorok indítóképességét, az ablaktörlők, a gumiabroncsok állapotát. Meteorológiai előrejelzés alapján elvégeznek bizonyos speciális feladatokat is, mint például a fagyálló dúsítását vagy a légrendszer nagyobb mértékű fagymentesítését. Indokolt esetben készenlétet, ügyeletet tartanak, úgynevezett fagybrigádokat mozgósítanak.

A BKV villamosenergia-hajtású járművei esetében télen − a nyári időszakhoz képest − körülbelül 35-40 százalékos többlet villamosenergia-felhasználásra számítanak − mondta korábban lapunknak a cég. Az autóbuszok esetében a téli időszakot összehasonlítva a nyárival érdemi fogyasztásbeli különbség nem tapasztalható, ezért költségnövekedés sincs és gumiabroncsokat sem kell cserélni, mivel négy évszakosak.

HOZZÁSZÓLÁSOK