Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Az EU helyreállítási alapjának felhasználásáról, a végleges programok tartalmáról minden tagállamnak széles körű társadalmi párbeszédet kell szerveznie, Magyarországon azonban nyoma sincs annak, hogy a kormány a több ezer milliárdos pénzköltés társadalmi vitájára készülne - írja a Népszava.
Az előzetes tervek szerint az 5760 milliárd forintos keret harmadát, vagyis 1900 milliárdot, közlekedésfejlesztésre, 950 milliárd forintot egészségügyre fordítana a kormány. A felsőoktatás feltőkésítésére, támogatására 1500 milliárd forint jutna.
Ezek lennének azok a prioritások, amelyekről már réges-rég széles körű társadalmi vitának kellene zajlania, ám ehelyett általánosságokat olvashatunk. A demográfia alprogram keretében például a kormány szerint egy "olyan új, átfogó reform elindítására van szükség, amely biztosítja a családok számára a megerősített intézményi és szociális hálót". A felzárkózó települések alprogramban a kormány a 300 leghátrányosabb helyzetű település komplex fejlesztését ígéri.
A helyreállítási alap forrásainak harmada menne a zöld közlekedésre: a közúttal szemben az országos és a városi (hév, metró, villamos) vasúti közlekedés előnyösebb helyzetbe kerülne, de forrásokat szánnak a zöld buszok beszerzésére is. A programban számolnak a fővárosi régió vasúti teherforgalmának felértékelődésével, ennek kapcsán utalás szinten tervbe veszik fővárost elkerülő vasúti V0-vonal megépítését.
Bár az évente kétszer esedékes óraállításnak már lassan leáldozik, ez nem jelenti azt, hogy az évszakok egyhamar eltűnnének. Éppen ezért velünk marad a tavaszi és őszi gumicsere....
DrNemoda, 2021.02.03 11:10