Ettől függetlenül vannak olyan esetek, amikor a gépjárművek műszaki állapota miatt azonnali megoldásra, gyors közbeszerzésre van szükség - utalt a hét szolnoki autóbusz mostani cseréjére.

A nemzeti autóbuszprogram megvalósításához a Volánok számára a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) nyújt hitelt, emellett saját bevételeikből és a közösségi közlekedés számára biztosított állami támogatásból teremthetik elő a gépjármű-vásárlásokhoz szükséges anyagiakat - tette hozzá az államtitkár.

A 2014-es induláshoz gyakorlatilag a rajtpisztoly dörrenésére várunk, hiszen létezik már egy Rába-Volvo együttműködés valamint egy állami többségi tulajdonban lévő Rába cég a program megvalósításához - mondta Hegmanné Nemes Sára.

Úti Csaba vezérigazgató közölte: uniós közbeszerzési eljárás eredményeként a Volvo Hungária Kft. által ajánlott használt autóbuszokat vásárolták meg. A helyközi kivitelű Volvo B12BLE 8700 típusú buszok a svédországi Saffle-ben közlekedtek. A beszerzett gépjárművek közül négy 2003-as, egy pedig 2002-es gyártású, futásteljesítményük 550-700 ezer kilométer között mozog. A most munkába állított buszokkal a helyközi járműpark átlagéletkora 11,2 évre csökkent, és ezzel a mutatóval a szakmában az első tíz között a helyük. Az autóbuszokkal az utasok a Szolnok-Abony, Szolnok-Tószeg, Szolnok-Cibakháza és a Szolnok-Tiszasüly vonalon találkoznak majd.

A városi kivitelű, alacsony padlós Volvo B7L 7700 típusú buszok Hollandiából érkeztek, 2004-ben gyártották őket, és eddig 500 ezer kilométert futottak. A helyi buszok átlagéletkora jelenleg 7,9 év, ezzel a Jászkun Volán listavezető ebben a kategóriában.