Összecsap a Decathlon és a Hervis

Eredményeik alapján rangsoroltuk a legnagyobb sportáruházláncokat.
Napi.hu, 2016. július 4. hétfő, 17:12

A kiskereskedelmi forgalom az idén hónapról hónapra erős növekedést mutat. Januárban viszonylag gyenge - 1,7 százalékos többletet ért el a szektor, februárban már közel 7 százalékos volt a növekedés, majd márciusban 5,5, áprilisban pedig 5 százalékos volt a forgalomnövekedés. A bővülésben szerepe van annak, hogy a lakosság korábban elhalasztott vásárlásait élesítette. Másként: tartós fogyasztási cikkekeket kezdett vásárolni. Áprilisban például a nem élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma jelentősen, 11,3 százalékkal nőtt, ami a duplája volt az ágazat teljes áprilisi növekedésének.

A ruházati és textiltermékeket és cipőket forgalmazó boltokban 21 százalékkal nőtt a forgalom áprilisban. A ruházati termékek piacán fontos szerepet játszanak a nagyobb hálózattal rendelkező sportáruházak is, most az ő eredményeiket vetettük össze egymással.

Sportáruházláncok versenyben

Az ausztriai Spar-hálózat kezében lévő Hervis magyar leánycége a múlt évben 11,3 milliárd forintos nettó árbevételt termelt. Ez szerénynek mondható 1,7 százalékos növekedést jelent az előző - 2014-es évhez képest. A Hervis egyébként az utóbbi években stabilan 10 milliárd feletti forgalmat bonyolított, de komolyabb növekedést nem könyvelhetett el, 2012-ben és 2013-ben is 11 milliárd forint körüli éves bevétele volt a cégnek.


A nagy rivális Decathlon - amelynek áruházait a közvetve a francia Auchan-csoporthoz tartozó tő Tízpróba Magyarország Kft. működteti - a múlt évben 34 milliárd forintos nettó forgalmat ért el. Ez 20 százalékos gyarapodást jelent az előző évhez képest, amikor közel 29 milliárd forint folyt be a decathlonos áruházak kasszáiba. A Decathlon évek óta növekedő pályán van: 2011 óta minden évben növelte nettó árbevételét, 2011-ben egyébként még 17,6 milliárd forintos forgalmat ért el a vállalat. A tavalyi 34,7 milliárd forintos árbevétel ennek lényegében a duplája.

A nagyok közé sorolható még az Intersport-hálózat, ám a cég nem naptári évvel azonos üzleti évet követ, hanem szeptembertől augusztus végéig tart nála egy periódus. Az előző - tavaly augusztusban zárult - pénzügyi évében az Intersport 2,99 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, ami 3 százalékos többletet jelentett az előz évhez viszonyítva. Az Intersport a korábbi üzleti éveiben 2011 és 2014 között 2,7-2,9 milliárd forintos forgalmat bonyolított.

A összeállítást a Céginfo.hu és az elektronikus Beszámoló Portál adatai alapján készítettük.

 

 

HOZZÁSZÓLÁSOK