A korábbi tervek szerint már javában zajlania kellene a közúti személyszállítási szolgáltatások liberalizációjával kapcsolatos pályázatnak, de még el sem kezdődött. Most már azt sem lehet tudni, hogy mikor lesz belőle valami, miközben a kötelezettség fennáll - írja a VG.

A Volán-társaságok jogutódjai, a közlekedési központok helyközi személyszállítási közszolgáltatási szerződései az uniós előírások értelmében már nem hosszabbíthatók meg, 2016 végén hatályukat vesztik - közölte a fejlesztési tárca. Ahhoz, hogy addigra kiderüljön, mely társaságok léphetnek a Volánok mellett vagy azok utódjaiként a piacra, már meg kellett volna hirdeti a pályázatot, ez azonban nem történt meg. Lázár János , a Miniszterelnökséget vezető miniszter viszont a múlt héten nemzeti autóbuszgyártási stratégiát hirdetett meg, amivel követ dobott az állóvízbe, és egyben egy meg nem határozott időpontra helyezte a piac liberalizációját.

A fejlesztési tárca szerint "az új szempont figyelembevételével a hazai autóbuszos szolgáltatási piac hosszú távú jövőjét alapvetően meghatározó intézkedések átgondolt ütemezésére van szükség".

Elképzelhető, hogy az év végével mégsem nyílik meg a közúti személyszállítási piac. Kérdés, a kormányzat miként számolna el Brüsszellel a piacnyitás újabb elhalasztása miatt, amire elvben már nem lenne módja. Ha a kormány szorosan össze akarja kapcsolni a nyitást a buszgyártás felfuttatásával, akkor némi halasztásra lesz szükség - olvasható az újságban.