Az erről szóló rendelet szerdai módosítása szerint a szmogriadó riasztási fokozata idején az autók mintegy harmada kitiltható lesz a fővárosi forgalomból. Az agglomerációval együtt ez akár 300 ezer autót is érinthet, Budapesten pedig 180 ezret - mondta Tarlós.

A főpolgármester közölte: a 3-as metró első két felújított szerelvényének érkezése június elejére várható. A vonal infrastrukturális felújításának végső átadási határideje 2019. szeptember 30., de a felújított szerelvények már 2019 nyarán futhatnak a felújított alagútban. A felszíni pótlásokhoz szükséges útépítési tervek elkészültek a múlt hónapban és az engedélyek is megvannak, valamint rendelkezésre állnak a vasúti pálya kiviteli tervei és az ahhoz szükséges engedélyek is - mondta. A 3-as metró akadálymentesítésére vonatkozó kérdésre válaszolva közölte, hogy mindenhol lesz akadálymentesítés, de nem minden állomáson lesz lift.

Tarlós kijelentette, a Fővárosi Közgyűlés által szerdán elfogadott 2016-os büdzsé végrehajtható költségvetés, a fővárosnak nincs működési hiánya, mintegy egymilliárd forintos működési többlete van.

A költségvetési összbevétel 228 milliárd forint, az összkiadás 313 milliárd, ami mínusz 85 milliárdot jelent, "ám ez valóságosan nem áll fenn" - mondta Tarlós István, hozzátéve: ebből 70 milliárd ugyanis úgynevezett forrásmaradvány formájában rendelkezésre áll. A forrásmaradvány a pénzkészletek, a betétek, illetve az értékpapírok múlt év végi záró állományából származik. A még hiányzó 15 milliárd forint pedig az önkormányzati infrastrukturális fejlesztési program hiteléből áll rendelkezésre.

Az agglomerációs közlekedés feladatának és finanszírozásának állam általi visszavételéről szóló megállapodásról szólva elmondta, hogy a kormánnyal megszületett a megegyezés, de "sok-sok egyetértés mellett budapesti ügyekben még lehet egy kis családon belüli tányércsörgés a jövőben is". Tarlós István ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: a tavaly kapott 24 milliárd forintos állami forrást csak és kizárólag kötelező feladatellátásra, azaz a helyi közlekedés finanszírozására lehetett fordítani, vagyis fogalmilag kizárt, hogy az agglomerációs közlekedésre egy fillért is kaptak volna az államtól.

Az útfelújításokról szólva Tarlós István elmondta: több mint 10 milliárd forintot fordítanak ilyen feladatokra. Ez 15 kerületet érint majd és 70 fontos útvonalat újítanak fel idén.
A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége (BÖSZ) azt szeretné, hogy a szabályozás továbbra is biztosítsa a helyi önkormányzatok önrendelkezési jogát saját településük karakterének, épített és természeti környezetének alakítására és megőrzésére, és több más javaslatot is megfogalmaztak a témában - közölte a főpolgármester, aki a szövetség elnöke is. Elmondta, azt is kérik a kormánytól, hogy az állami tisztviselői kar az önkormányzati szektorban dolgozó köztisztviselőket, közalkalmazottakat is magába foglalja. Az önkormányzati szférában dolgozók bére ma csak a 77 százalékát éri el a 2008-as bérszínvonalnak, ezért elengedhetetlennek gondolják 2016 július elsejétől az emelést.

Ha lesz 2024-ben olimpia Budapesten, azzal a főváros csak nyerhet - válaszolta egy kérdésre a főpolgármester. Azzal "bizonyos értelemben a főváros-vidék vita véget ér, mert Budapestnek meg kell kapnia azt, ami az olimpiához szükséges, mert különben az ország lebőg" - fogalmazott. Egy kérdésre válaszolva Tarlós István azt mondta: "az önkormányzatiság és a önkormányzati autonómia nem fellendülő szakaszban van ma Magyarországon".