Hízik a turisztikai ügynökség, átláthatóbbak lesznek az utazási hirdetések

A Bálnát és a Budaörsi Repülőteret megkapta a Magyar Turisztikai Ügynökség, az utazási csomagok reklámjaiban pedig a teljes díjat egy összegben kell feltüntetni - döntött a kormány.
Németh Géza, 2020. december 23. szerda, 12:12
Fotó: Shutterstock

A Magyar Közlönyben megjelent rendeletben a kormány beruházónak és fenntartónak jelölte ki a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt.-t két ingatlanra. Az egyik a Bálna Budapest Kereskedelmi és Kulturális Központ, amely 13 ezer négyzetméter alapterületű. A másik a 83 hektáros Budaörsi Repülőtér.

A Vitnyéd-Csermajor környezetének a fenntartója pedig az Eszterháza Kulturális, Kutató és Fesztiválközpont Közhasznú Nonprofit Kft. lett.

Átláthatóbbak lesznek az utazási irodák reklámjai

Egy másik rendeletben a kormány kiegészítette az utazási szolgáltatásokról szóló, 2017-es jogszabályt. A kiegészítés úgy szól, hogy az utazásszervező vagy az utazásközvetítő valamennyi olyan gazdasági reklámjában, amelyben az utazási csomag díját feltünteti, köteles azt egy összegben megadni.

Ha egyes díjak nem számíthatók ki a szerződéskötés előtt, azokat akkor is meg kell jelölni az utazási csomag díját tartalmazó reklámban. Az új szabályok megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény alapján.

HOZZÁSZÓLÁSOK