A miniszter hosszú távú célnak nevezte, hogy akár a Nemzeti alaptanterv része legyen a pénzügyi ismeretek oktatása, ezért a tárca egyeztet az Emberi Erőforrások Minisztériumával. Szerinte a Nat. egyik felülvizsgálatakor ez megalapozott kérés lehetne.

Abban viszont már nem biztos, hogy ez hogyan is történjen. Elképzelhetőnek tartja, hogy nem feltétlenül kell a pénzügyi ismereteket olyan gyakorisággal oktatni, mint egy hagyományos humán vagy reál tantárgyat, de félévente vagy negyedévente legalább egyszer érdemes a gyerekeknek már általános iskolában is arról beszélni, hogy mit jelent a pénzhasználat.

QP | Quality Placement
A kormány azt szeretné, hogy a következő generáció tudatosan használja a pénzügyi eszközöket, felelősen döntsön a megszerzett jövedelméről, megtakarításokról

- mondta Varga Mihály.

"Ha tudatosan döntünk egyre többen a pénzügyeinkről, akkor egyre kevesebben kerülünk bajba" - fogalmazott, hozzátéve, hogy ez jó a családoknak és az egész gazdaságnak.

A pénzügyminiszter arról is beszélt, hogy a Pénz7 programsorozat kapcsolódik ahhoz a nemzetközi rendezvénysorozathoz, amelynek részeként több mint 35 országban tartanak általános és középiskolásoknak előadásokat a pénz használatáról, pénzhez kötődő eszközökről. A magyar Pénz7 rendezvényeket március 2. és 6. között rendezik meg, több mint 1100 iskola 207 ezer diákjának mintegy 900 önkéntes szakember tart 11 500 órát.

A Nemzeti alaptanterv körül az elmúlt hetekben heves vita folyt a közéletben. Főként azt kérik számon a kormányon, hogy tovább növelte az irodalom és a történelem tárgyaknál az ismeretanyagot, miközben az óraszámot több esetben csökkentették. Valamint azt is kritika érte, hogy ideológiailag milyen költők és írók - például Wass Albert - kerültek bele a tananyagba.