Hatalmas alagutat építenének Budapest alá

A budapesti elővárosi közlekedés fejlesztéseképpen egy alagút megtervezésére írt ki tervpályázatot a kormányzati főváros-politika intézménye, a Budapest Fejlesztési Központ. A cél az, hogy a Nyugati és a Kelenföldi pályaudvarokat a föld alatt kössék össze.
Szabó Dániel, 2020. június 4. csütörtök, 17:57
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) pályázatot írt ki egy jövőbeni lehetséges vasúti alagút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére, ami a Kelenföldi pályaudvart és a Nyugati pályaudvart kötné össze - írja az Index.

A kormányzati szerv szerint a cél az, hogy a főváros alatt áthaladó vasútvonal révén az elővárosokból érkezők közlekedési lehetőségei javuljanak. Arra, hogy többen válasszák a vasúti tömegközlekedést az ingázók közül két lehetőség van: vagy a fejpályaudvarok fejlesztése, vagy azok összekapcsolása. A BKF most utóbbira írt ki pályázatot, hogy egy új vonalszakasz és Duna alatti vasúti alagút lehetséges nyomvonalának, költségeinek és hasznait felmérjék.

A terv egyébként nem új, már korábban 1000 milliárdos költségtervvel gondolkoztak egy a Nyugati és a Déli pályaudvarokat összekötő vonalban. Most utóbbi helyett azért a még távolabbi Kelenföldi állomás a célállomás, mert a tervek szerint a Déli megszűnne a felszínen. A portálnak a szervezet vezetője, Vitézy Dávid azt mondta, az alagút valószínűleg a Hegyalja úttól a Dózsa György útig tartana, de épp az a tanulmány dolga, hogy ezt konkrétan kijelölje.

Az elővárosi forgalomban a vasúton ingázók száma akár 70 százalékkal is növelhető a Budapesti Vasúti Stratégia megállapításai és forgalmi modellezése szerint. Ennek kiszolgálásához azonban több vonatra van szükség, amelyek több kapacitást igényelnek. Hasonló földalatti megoldást több nagyvárosban, így Lipcsében és Moszkvában is alkalmaznak.

A főváros közlekedésének átalakítását célzó nagyszabású terveiről Vitézy Dávid korábban hosszan mesélt a Napi.hu-nak adott interjújában.

 

"Dugóban ülni ma konkrét gazdasági károkozás, és az életünkből is éveket vesz el"

Az elmúlt években a közösségi médiában posztolt fotóin a világ különböző nagyvárosainak vasúti, metró, busz- vagy más pályaudvarai, illetve közlekedési konferenciák molinói adták a szelfi-hátteret. Vitézy Dávidtól azt kérdeztük, hogy a nagyvárosok problémái összehasonlíthatók-e; illetve a Tel-Aviv közlekedési káoszára adott válaszok használhatók-e Thesszalonikiben és Tokióban.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

terabit, 2020.06.05 12:33

@Koronat_Orsosra_Mozgalom_2:
Ni van kisköcsög, megint betintáztál és kutyának se kellettél este, senkit se tudtál leszopni egy fröccsért?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kanri_2, 2020.06.05 09:35

@Fricibacsi3: az OPNIt ne várt tintás, mert te leszel az első lakója.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.06.05 09:08

Csoda, hogy még nem omlott be a város.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Fricibacsi3, 2020.06.05 08:09

@Aomori:
Pedig most megvalósíthatná Horváth Csacsika. Egyben eláshatnák Kamu Gerit is
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Fricibacsi3, 2020.06.05 08:08

@Koronat_Orsosra_Mozgalom_2:
Szerintem az ilyen hülyéknek építik mint te hogy Gyurcsányoddal együtt ide tudjanak tenni, mivel az OPNI-t Gyurcsányod bezárta
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html