Bajok lehetnek az ételfutár cégeknél

Idén még nem szembesült rendkívüli negatív hatásokkal az ételfutárpiac, jövőre azonban már rosszabb helyzetre készülnek a piaci szereplők.
Ámon Kata, 2011. november 7. hétfő, 08:32
Fotó: Napi.hu

A Napi Gazdaság hétfői számának cikke

A válságkörülményekhez alkalmazkodó fogyasztói magatartás kedvezhet az alacsonyabb értékű szolgáltatásoknak (így az ételfutárpiacnak is), általában jellemző, hogy a mostanihoz hasonló időszakban ezek enyhe keresletnövekedést is el tudnak érni. A korábban prémium szolgáltatásokat igénybe vevők kénytelenek alacsonyabb árkategóriát választani − mondta a Napi Gazdaságnak Perger Péter, a NetPincér.hu ételrendelési portál vezetője. Hasonlóan látja Skárta Emma, a Teletál Ételfutár Kft. ügyfélkapcsolati vezetője is, aki szerint pizzarendelés vagy étterembe járás helyett egyre többen választják a heti ebédmenüket. A piac ezzel párhuzamosan bővült is, több étterem éppen a válság idején indította el ételfutár-szolgáltatását, Perger becslése szerint jelenleg mintegy kétezer étterem és erre specializálódott cég működik a szektorban. A CityFood Service Kft. idén még képes volt kompenzálni a válság negatív hatásait − tudtuk meg Ladovszki Balázs marketingvezetőtől.

A CityFood az emelkedő üzemanyag- és élelmiszerárak ellenére sem változtatott jelentősen az árakon, 5-10 forintos drágulás csak bizonyos alapanyagoknál fordult elő, illetve a társaság egy 490 forintos menüt és egyéb akciókat is bevezetett. A Teletál tapasztalatai szerint mérsékelten nőtt a megrendelések száma és értéke az utóbbi időszakban, a cég az ételek minőségét javító stratégiával igyekezett ellensúlyozni a negatív körülményeket. A vendéglátó-ipari vállalkozások bevételeinek legnagyobb része a visszatérő vendégektől származik, ezért a jó minőségű étel a legjobb marketing − hangsúlyozta Perger. A 800-900 étterem menüjét kínáló NetPincéren idén egymillió megrendelő regisztrált, a Teletálnál pedig naponta több tízezren rendelnek. Az átlagos vásárlói kosár a NetPincérnél 2320 forint (a tavalyi 2150-nél mintegy nyolc százalékkal magasabb), a Teletál átlagos heti rendelésösszege pedig 3500 és 6500 forint között alakul.

A vállalatok kiemelt célcsoportját nehéz megállapítani, a CityFood felmérése alapján azonban elsősorban munkahelyekre rendelnek tőlük, a Teletál szerint pedig egyre gyakrabban rendelik meg a szülők előre gyermekeiknek a másnapi ebédet.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK