BMW: eltűnhet az autóvásárlók ötöde

Az első negyedévben jelentősen csökkentek a BMW-csoport eladásai, az autógyártó az idén összesen 22 százalékos hanyatlást vár a világpiacon.
Csernátony Csaba, 2020. május 6. szerda, 10:59
Fotó: Pixabay

Az első negyedévben 23,2 milliárd eurós árbevételt ért el az autóeladásokból a BMW_csoport, ez 3,5 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten. A nettó profit ugyanakkor 2,4 százalékkal 574 millió euróra csökkent - idézi a cég beszámolóját az MTI.

A német autógyártó összesen 477,1 ezer autót értékesített az első negyedévben, 20,6 százalékkal kevesebbet az előző évi 600,6 ezernél. A BMW a világpiaci autóeladások 22 százalékos csökkenésére számít az idén. Ezen belül az Európai Unióban 25 százalékkal, Németországban 21 százalékkal, Franciaországban 28 százalékkal, Olaszországban 35 százalékkal, Spanyolországban 32 százalékkal szűkülhet a piac. A cég emiatt a tavalyi 2,538 milliós autóeladásainak "jelentős" csökkenését várja.

Hasonlóképpen motorkerékpárból is "lényegesen kevesebbet" fog értékesíteni a tavalyi 175 ezernél. Az éves adó előtti eredmény "jelentősen" elmarad majd a tavalyi 7,118 milliárd eurótól. A konszern alkalmazottainak száma pedig a tavalyi év végi 133 ezerről 126 ezerre csökken.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK