Sok pénz hiányzik a boltok kasszáiból

Az óvatosság irányítja a magyarok költekezését, legalábbis a legfrissebb kiskereskedelmi adatok szerint a legtöbb boltot elkerülték a vásárlók.
Csernátony Csaba, 2020. augusztus 8. szombat, 09:45
Fotó: eMag

Teljesen rendhagyó éve van a kiskereskedelemnek. A járvány ugyanis felborította az eredetileg várt forgatókönyveket, amelyek szerint részben a bérek emelkedése miatt a tavalyi 6,2 százalékos növekedés után újabb bővülésre volt kilátás.

Az év elején ehhez a növekedéshez még minden adva volt, januárban a naptárhatással korrigált hivatalos KSH-adatok szerint éves szinten 7,6 százalékkal nőtt a forgalom, ezt februárban több mint 11 százalékos növekedéssel fejelték meg a vásárlók. Márciusban - amikor megjelent a koronavírus Magyarországon - már csak 3,5 százalékos volt a többlet.


Azóta viszont negatív eredményeket produkált a szektor. Áprilisban 10,2 százalékos volt a hanyatlás, a május 2 százalékos csökkenéssel zárult, júniusban pedig stagnált a boltok forgalma.

Ráadásul az online pénztárgépekből származó legfrissebb - július 1-től 24-ig tartó időszakra vonatkozó adatok is gyenge teljesítményről árulkodnak.

A júliusi adatokból ugyanis látszik, hogy a legszükségesebb mindennapos termékeket - többek között élelmiszert vásároltak - a háztartások. Tehát az enyhítések ellenére még nem élénkült fel a kiskereskedelem.

A híradástechnikai termékek, a kulturális és szabadidős cikkek forgalma két számjegyű visszaesést mutatott a szóban forgó időszakban, a vendéglátásban is jelentős, közel 13 százalékos volt a forgalomcsökkenés.

A gyenge adatokban szerepet játszik a járvány miatt megugró munkanélküliség, a fizetések csökkentése. A háztartások egy része pedig feltehetően elhalasztotta a nagyobb értékű beszerzéseket. A friss júliusi - előzetes adatok - szerint ebben a hónapban sem várható jelentős növekedés. Az pedig még kérdés, hogy mikor kezdődhet meg a növekedés.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gondolkoggyunk, 2020.08.08 13:49

@gondolkoggyunk: Egy kereskedői bölcsesség: Ha a boltod reggeli nyitása után sokáig alig van vásárló, záráskor viszont úgy kell kituszkolni a tömeget, akkor nem a sok vásárló a hülye, hanem a bolt az, aki túl korán nyit és túl korán zár be.
Nehogy már a bolt mondja meg, hogy mikor vásároljak és nehogy már a bolt mondja meg, hogy a kedvenc termékem helyett inkább vegyek valami mást. A vevőkre ráerőltetni az akaratunkat, az csak a buta balek ügyfeleknél válik be, márpedig ha nincs elég balek vásárló a közelben, akkor az erőszakos (ravaszkodó) boltnak csökkenni fog a bevétele.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gondolkoggyunk, 2020.08.08 13:38

A boltok a nyitvatartási idő folyamatos csökkentésével a boltban tolongó tömeget, a pénztáraknál álló sorok hosszát növelik. Márpedig járvány idején okos ember kerüli a tömeget. Tehát megvan a probléma megoldása: jóval később kell bezárni a boltot (hétvégén is!!!) és akkor nem veszíted el az ügyfeleidet, sőt a konkurenciától is hozzád tódulnak majd a vásárlók.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html