CBA, Coop, Reál: most sorra kerültek a magyar boltláncok

A több ezer üzletből álló franchise-hálózatokat működtető magyar kézben lévő boltláncok versenyét a CBA nyerte - derül ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásból. Kiderül az is, hogy a nők melyik láncnál költenek többet.
Csernátony Csaba, 2020. november 29. vasárnap, 18:03
Fotó: Napi.hu

A diszkontok versenye - amelyben a Lidl elverte az Aldit és a Penny Marketet - után a külföldi boltláncokhoz képest sokkal több üzlettel, jellemzően kisebb alapterületű boltok ezreiből álló hálózatokat fenntartó magyar láncokat rendezték sorba a magyar vásárlók.

A magyarok a CBA-boltokban költik a legtöbbet, a második helyen áll a Coop, a harmadikon pedig a Reál. Tízből több mint négyen pedig azt mondták, máshol vásárolnak - derült ki a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból. Fontos figyelembe venni a magyar boltláncok esetében egyrészt azt, hogy eltérő méretű a hálózatuk: Coop a múlt évben 4449 üzlettel rendelkezett országszerte, a CBA-hoz valamivel több mint 2 ezer bolt tartozott, a a Reál-hálózatnak pedig  közel 1300 tagja volt. Másrészt, hogy sok kisebb településen nincs választék a boltokból, csak az egyik vagy másik boltlánc működtet üzletet, ez pedig befolyásolhatta a végeredményt.

A nők és a férfiak esetében is a CBA a legnépszerűbb, de vannak eltérések a kedveltségben. A nők körében népszerűbb a Coop, míg a férfiaknál minimális előnyben van a CBA és a Reál.

A legfiatalabbak több mint negyede a CBA-k kasszáiban hagyja a legtöbbet, a 40-59 évesek esetében a CBA és a Reál fej fej mellett végzett, körükben a Coop lemaradt. Utóbbi korosztály fele azt mondta, egyéb helyen vásárol.

A képzettség szerinti válaszokból az látható, hogy alapfokú végzettségűek negyede a CBA-t választja, 16-16 százalékukon "osztozik" a másik két magyar lánc. A diplomások körében pedig viszonylag kiegyenlített a helyzet: 25-25 százalékuk jár a CBA-kba és a Coopokba, a Reált pedig a 22 százalékuk választja.

A fővárosban is a CBA a "legerősebb" a Pulzus-kutatás szerint. Ez a boltánc a megyeszékhelyeken és a kisebb vidéki városokban még jobb eredményt produkált. A községekben élők 21 százaléka "CBA-s", 19 százalékuk pedig a Coop-boltokban 17 százalékuk pedig a Reál-üzletekben jár a legtöbbet.

 

Ezt kell tudni a kutatásról
A Pulzus Kutató felmérése 1000 fő megkérdezésével történt, a válaszok reprezentálják a magyar felnőtt lakosság véleményét. Ez azt jelenti, hogy az adatok nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint a magyar alapsokasági adatoknak megfelelően tükrözik a felnőtt, 18 pluszos lakosság véleményét.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2020.12.19 10:23

Aki elhiszi a COOP rendszeres sírását az állami (adófizetői) támogatásért, annak szíves figyelmébe ajánlom az alábbi tényeket (nem statisztikákat):
https://trademagazin.hu/wp-content/uploads/2020/06/FMCG-Kereskedelmi-Toplista-2019_posztern.pdf
---------------------
A CCOP 4. legnagyobb bevételű bolthálózat, 2019-es bevétele 643 milliárd forint. Ez 16 milliárddal több az előző évi bevételnél. És ezeknek is sír a pofájuk, hogy szegény adófizetők, mentsetek meg!
Hogy nem sül le a vastag bőr a pofájukról...
-----
A CCOP után jön a CBA, a REÁL, majd ezek után az AUCHAN, a nagy ellenségük.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gondolkoggyunk, 2020.11.29 22:13

A közelben elérhető mindenféle boltlánc. Egyedül a Reál boltban van szép pirosra megsütve a zsemle és kizárólag ott van mindig light kóla, ezért aztán minden mást is ott vásárolok,. Ennyire egyszerű a képlet. Ugyanezt azt a csodát bármelyik más bolt is megvalósíthatná, mégsem képesek két perccel tovább sütni a zsemlét és nem képesek light kólát is tartani a polcon. Ezért aztán lemaradnak a többi forgalomról is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html