Riasztás érkezett az E.On számlái miatt - minden ügyfelet érint

Újra csalók támadják ismert cég - ezúttal az E.On - nevében fiktív számlaértesítésekkel az ügyfeleket. A svindlerek egyre kifinomultabb külcsínnel ostromolják az óvatlan embereket, akik ha nem figyelnek oda, könnyen áldozatokká válhatnak - hívja fel a figyelmet a pénzcentrum.hu.
K. Kiss Gergely, 2019. március 22. péntek, 13:55
Fotó: Reuters

Az E.On-nal nevében a csalók - például a Magyar Posta és a Magyar Telekom eseteiből már jól ismert, alacsony összegű fiktív számlával keresik meg leveleikben az embereket - olvasható a portálon.

A korábbi visszaélésekhez képest azonban egyre inkább fejlődik a csalók módszere, és a korábban rendkívül pongyolán megfogalmazott magyar nyelvű levelek helyett, szinte hibátlan helyesírással támadnak.

Mostanra már a kamulevélben szereplő linken található kamu beléptető oldal is a megszólalásig hasonlíthat egy eredetire. A csalók módszere tehát a legtöbb esetben változatlan, ám a külcsíniből és a nyelvezetből már nem feltétlenül lehet eldönteni, hogy egy igazi vagy egy kamu levélről van-e szó.

Fotó: pénzcentrum.hu, E.On

Miről ismerni fel a valódi levelet?

  • Az E.On által kiküldött valódi számlaértesítő e-mailek a noreply@eon.com címről érkeznek.
  • Az E.On az ügyfeleit mindig a saját nevével szólítja meg.
  • Az e-mail aláírása (Üdvözlettel: E.On Ügyfélszolgálat) felett egy beágyazott Youtube videó található a bankkártyával történő fizetésről.
  • Az E.On valódi online ügyfélszolgálatának címe: https://e-portal.eon-hungaria.com/rhood
  • A fizetési felület címe, amennyiben E.On oldaláról lép az ügyfél a Simple Pay fizető oldalára: https://e-portal.eon-hungaria.com/otpsimplepay/

A cég mindezek alapján kéri, hogy fogyasztói rendkívül alaposan ellenőrizzék e-maileket, amelyeket E.On-osnak látszó feladótól kapnak, és csak akkor indítsák el a fizetési felület segítségével az átutalást, ha a fentiek alapján teljes bizonyossággal meggyőződtek arról, hogy a valódi E.On-os e-portálon, illetve a valódi Simple Pay felületen tartózkodnak.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

renitencs, 2019.03.23 08:12

Ráadásul éppen akkorra időzítették az "akciót", amikor az Eon bevezette, hogy a kis összegű (nettó 4000 alatti) részszámlákat nem küldik ki, hanem hozzáadják a következő hónaphoz, és a kedves csalóknak még sikerült (vajon hogyan? Ezt azért az Eonnak is meg kellene vizsgálnia) a szokásos számlákhoz hasonló összeget írni a számlára. Így az első reakció az volt, hogy megnéztem a netbankon a számlatörténetet, kiderült, hogy az eon nem vonta le a szokásos összeget, a következő lépésem a reklamáció volt: akkor küldjenek nekem elektronikus számlát, ha azt ÉN kérem, vagy ajánlatra válaszolva ÉN beleegyezek. Remélem, hogy kevesen ugrottakbe.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html