Furcsaságok az autószervizeknél - erre jutott egy friss vizsgálat

Az országban felmért több mint ötezer autószerviz ötöde már nem létezik a bejelentett telephelyén, és kevesebb mint fele folytat szerviztevékenységet, illetve rendelkezik az ehhez szükséges műszerekkel, berendezésekkel - derült ki egyebek között a Garvisor által készített felmérésből, amelyet a Bárdi Autó Zrt. megbízásából végzett.
Dzindzisz Sztefan, 2018. március 20. kedd, 07:04

A Garvisor közösségi szervizkereső portál üzemeltetői az elmúlt négy hónapban több mint ötezer autószervizt mértek fel. A weboldalon ezekből több mint 2100, előzetesen átvizsgált szerviz van jelen, amelynek a szolgáltatásai között kereshetnek a felhasználók országosan, és értékelhetik is az elvégzett munkát.

Az adatbázisba csak azok a szervizek kerülhettek be, amelyek valóban rendelkeznek az adott szolgáltatás elvégzéséhez szükséges tárgyi feltételekkel - műszerekkel, berendezésekkel -, és vállalták, hogy szolgáltatásaikat a közösség értékelje.

A felmérés során kiderült, hogy a szolgáltatók 18,3 százaléka - tevékenysége alapján - nem tekinthető járműszerviznek, nem nyújtja a meghirdetett szolgáltatást vagy nem rendelkezik a feltüntetett szolgáltatás elvégzéséhez szükséges műszerparkkal. A vizsgált több mint ötezer cég további 13,3 százalékát azért nem vették fel az adatbázisba, mert nem vállalták a közösségi értékelést, vagy a műhely leterheltsége és a munkaerőhiány miatt nem tudnák vállalni további megrendelések ellátását. (Agyoncsapják a roncsautó-beszámítást Romániában.)

A kutatás szerint a szervizek több mint 90 százaléka márkafüggetlen. A legalapvetőbb kényelmi szolgáltatások közül az időpontfoglalást a szervizek 87 százaléka, a szaktanácsadást 68, az ügyfélvárót 65, a wi-fi kapcsolatot 57, a flottaszervizelést pedig 61 százaléka vállalja. A felmérés szerint a bankkártyás fizetést egyelőre a cégek alig 22 százaléka biztosítja. A szolgáltatók kevesebb mint fele, 44 százaléka vállalja az autó el- és hazaszállítását, és csupán 15-15 százalékuk biztosít a javítás idejére csereautót vagy non-stop gépkocsi-átvételt. A non-stop javítási szolgáltatásokat vállaló szolgáltatók aránya még ennél is alacsonyabb, 7 százalékos - számol be a kutatásról az MTI.

A Bárdi Autó Zrt. Magyarország egyik legnagyobb autóalkatrész-kereskedelmi vállalata. A cég 3000 főt foglalkoztat, Magyarországon, Szlovákiában és Romániában 135 üzlettel van jelen. A Bárdi-testvérek által irányított cég 100 százalékban magyar tulajdonú vállalkozás. A társaság jelenleg 380 beszállítóval dolgozik, teljes árukészlete több mint 10 millió alkatrészből áll. Ingatlanjai tárolókapacitása meghaladja a 81 000 négyzetmétert, 1400 kiszállító gépkocsiból álló flottája van - ismertette a cég.

Fotó forrása: Pixabay

HOZZÁSZÓLÁSOK