2017. június végén a CIB csoport konszolidált bruttó ügyfélhitel állománya 858 milliárd forint  volt. Az új hitel-kihelyezések volumene a lakossági üzletágban 24 százalékkal, a vállalati üzletágban 149 százalékkal nőtt 2016 első félévéhez képest - derül ki a lapunknak megküldött közleményből.

A CIB csoport hitelportfoliójában a 90 napon túli késedelemben lévő hitelek aránya 6,5 százalékra csökkent, mely -2,9 százalékos csökkenést jelent 2016 decemberéhez képest, ami elsősorban a szisztematikus portfóliótisztításnak köszönhető. A javulás főként a lakossági szegmensben volt jelentős (-7,5 százalék), de a vállalati szegmensben is kedvező irányú változás észlelhető (-0,22 százalék) - áll a bank közleményében.

A csoport tőkehelyzete szilárd, előzetes tőkemegfelelési mutatója 20 százalék felett volt 2017 júniusában.

A jelentés szerint a CIB tulajdonosa, az Intesa Sanpaolo csoport változatlanul támogatja a csoportot annak érdekében, hogy az hosszú távon is fenntarthatóan nyereségesen működjön.

Az év további részében a CIB folytatja növekedés-orientált stratégiáját különös tekintettel a lakossági és a KKV szegmensekre, ahol a piaci részesedés további növelése a cél, emellett folytatja a nem teljesítő hitelportfólió leépítését.

A tavaly bevezetett mobilalkalmazással a digitális értékesítési csatornák használata 15 hónap alatt 2,5 szeresére nőtt és ezek folyamatos fejlesztése stratégiai fókusz marad. Idén tovább bővül a digitális megoldások listája, ennek keretében például a mobilalkalmazáson keresztül igényelhető személyi kölcsön már elérhető az ügyfelek számára.