Újabb jegykiadó automatákat vett a BKK félmilliárdért

A T-Systems Magyarország Zrt. szállíthat újabb 4 jegy- és bérletkiadó automatát a BKK-nak 522 millió forintért. A mostani megállapodás egy korábbi keretmegállapodás része.
Németh Géza, 2020. január 24. péntek, 14:53
Fotó: Napi.hu

A keretmegállapodás újabb lehívását a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben. Az 522 milliós feladat így szól:
- 4 darab jegy-és bérletkiadó automata gyártása, szállítása és üzembe helyezése,
- 76 darab jegy-és bérlet automata üzemeltetése a keretmegállapodás idejére vonatkozóan,
- jegy- és bérletkiadó automata áthelyezése,
- jegy- és bérletkiadó automata szoftver- és hardverfejlesztés.

A felek december 22-én kötöttek szerződést. Iparjogvédelmi okok miatt csak a T-Systems szállíthat ilyen berendezéseket a BKK-nak.

A BKK és a T-Systems még 2017-ben kötött egy 3,5 milliárd forintos keretszerződést. Mint a Napi.hu is közölte, az úszó világbajnokság kezdetére készítette el a T-Systems a BKK-nak az online jegyértékesítési rendszert. A cég feljelentette azt a 18 éves fiatalembert, aki a rendszerben található biztonsági résre hívta fel azzal a figyelmet, hogy 50 forintért vásárolt magának bérletet. Ennél sokkal komolyabb rések is tátongtak a védelmen, hiszen az egyik portál megszerezte a teljes (vagy közel teljes) regisztrációs adatbázist, a felhasználók személyes adataival együtt. 2017 szeptemberében a T-Systems két érintett vezetőjének távoznia kellett. Ezek után nyert 3,5 milliárdos tendert - versenytárs nélkül - a BKK-nál a T-Systems.

Múlt év decemberében újabb 4 jegy- és bérletkiadó automatát vásárolt a BKK a T-Systemstől 522 millió forintért. Tavaly  áprilisban pedig a BKK 5 jegykiadó automatát vásárolt a T-Systemstől 400 millió forintért.Tavaly októberi hír volt, hogy 3744 fő nem kapott visszajáró pénzt, 2448 fő nem kapott jegyet vagy bérletet a BKK automatáiból.

A jegy- és bérletárak ismeretében feltételezhető, hogy csak tavaly több tízmillió forint sorsa függött attól, a vásárlók otthagyták-e az elrontott automatákat a pénzükkel vagy a megvásárolt termékekkel, vagy rögtön intézkedést kértek az ügyfélszolgálattól. Ráadásul ezek csak a hivatalosan ismert adatok, a valóságban ennél jelentősen több kár történhetett, hiszen aki nem jelzi a "hibás" működést, annak az esete dokumentálatlanul marad.



HOZZÁSZÓLÁSOK