Kiderült, miért nem veszik a magyarok az e-autókat

Az elektromos közlekedés, az e-mobilitás pusztán állami intézkedésekkel nem bővíthető, ezért a kormány támogató feltételrendszert szeretne kiépíteni, és erősítené a lakosság fogadókészségét a fejlesztések iránt – mondta Weingartner Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fenntarthatóságért felelős államtitkára az Elektromobilitási Fórum megnyitóján.
Domokos Erika, 2018. szeptember 19. szerda, 19:17
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

Az utóbbi években fejlődést és újítást felmutató elektromobilitási iparág számos területét nem kormányzati, hanem piaci oldalon kell szabályozni. A szaktárca ezért az e-mobilitás fejlődését segítő Jedlik Ányos terv felülvizsgálatánál a kormányzati szabályozókat visszavonja ott, ahol ez indokolt, és olyan irányba terjeszti ki azokat, ahol szükséges - közölte Weingartner Balázs az MTI tudósítása szerint.

A legfontosabb állami teendők közül kiemelte a töltőtelepítéseket az ország teljes átjárhatósága érdekében, valamint az elektromos autók vásárlásának támogatási rendszerét. A szakterületért felelős ITM első intézkedései között a pályázati keretet 300 millió forinttal emelte, és egyszerűsítette a feltételrendszert.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter mint a rendezvény védnöke levélben küldött köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a technológiai fejlődésből a Föld korlátozott erőforrásai és a klímavédelmi vállalások miatt sem szabad kimaradni. A kormány azt szeretné, hogy a következő nemzedékek a lehető legjobb állapotban örökölhessék a környezetet, ezért elkötelezett Magyarország klímasemlegessége iránt. A tárcavezető szerint csak a megújulásra képes gazdaságok lehetnek sikeresek, ezért kiemelte a megújuló erőforrások, a klímabarát ipari termelés, az elektromos közlekedés jelentőségét, mindezek érdekében pedig szakmai és társadalmi párbeszédet sürgetett.

A magyar főváros közösségi közlekedése már most is kétharmadrészt elektromos - mondta Nyúl Zoltán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) stratégiai és innovációs igazgatója, aki a töltőinfrastruktúra bővítését sürgetve hangsúlyozta, hogy a fejlesztést állami és önkormányzati oldalról is támogatni kell.

Jászay Tamás, az Elmű-Émász vállalatfejlesztési igazgatója hangsúlyozta, hogy az elektromobilitás összetett iparág, egyszerre érinti a járművek gyártóit, értékesítőit és üzemeltetőit, az olajvállalatokat, az informatikai ágazatot és az áramszolgáltatókat. Utóbbiak képviseletében kiemelte az intelligens töltés jelentőségét az elektromos autózásban. Ennek egyik nagy előnye, hogy sokkal sűrűbb töltőhálózatot tesz lehetővé, mint ami benzinkutakkal megoldható - írta az MTI.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Czirok_a_gasztroblogger, 2018.09.20 22:57

@Czirok_a_gasztroblogger: és a valódi ritkafémek: ittrium, neodimium, lutécium stb... Az egészet Kína tartja a markában, kvótákkal stb., már 20 évvel ezelőtt megmondták hogy ami az oroszoknak a gáz és olaj, az nekik a ritkafémek...

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Czirok_a_gasztroblogger, 2018.09.20 22:24

@csaba7272: "már féláron lehetne kapni e-autót"

Ilyen sosem lesz, mégpedig azért, mert az elektromos autók motorjához fél-egy kg-nyi ritkafém kell, amely ritkafémek aranyárban, vagy drágábban elérhetők (ld. kobalt, palládium stb.). Az elektromos autó emiatt soha a büdös életben nem lesz népautó, nem fog 20 milliónál kevesebbe kerülni és pláne elterjedni, megmarad pár gazdag ország, mint pl. a norvégok játékszerének. Rászedés, gagyi, parasztvakítás az egész, persze pár balekot mint pl. V0LE urat be lehet palizni addig is.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Czirok_a_gasztroblogger, 2018.09.20 22:12

@csaba7272: azért arról mindig gondoskodom hogy önvédelemnek nézzen ki a dolog.

Ha ha ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

csaba7272, 2018.09.20 22:07

@Czirok_a_gasztroblogger:
+...igen, előfordul. Jelenleg is emiatt folyik rendőrségi eljárás ellenem. De nincs is jobb mint bepancsolni egyet a vitapartnernek..."

Ne aggódj, cirok, leülöd azt a 6-8 évet, és akkorra már e-autón hoznak ki a sittről :)))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

csaba7272, 2018.09.20 21:59

@V0LE:
Irreálisan drága. Egy Nissan Leaf több, mint 10 milla. Inkább veszek 2 nemisakármilyen benzineset ötmilláért. Inkább füstöljön, de már bizonyított. Nem áll le az autópálya közepén, és órákon át tölteni.
Az a komolytalan kamu, hogy a környezetszennyezés ide, meg oda. Ha ennyire arra mennének, rá, már féláron lehetne kapni e-autót. De ez is, mint minden más, csak üzlet. De akkor meg ne pofázzanak a környezetszennyezésről.
2025, és nem lehet forgalomba hozni füstös autót. Megtiltanám, és ennyi! Majd akkor lenne harc a vásárlókért. Mindegyik gyártó cég kénytelen volna invesztálni, és átállni e-autóra.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html