Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A Napi Gazdaság hétvégi számának cikke
A MÁV Zrt. és a GYSEV Zrt. decemberben hirdette meg a 48 motorvonat beszerzésére vonatkozó pályázatát, amelyre január 3-ig lehetett jelentkezni, s csupán a Stadler nyújtott be ajánlatot. A nyertesnek 2015. szeptember végéig kellene leszállítania a szerelvényeket. Kérdés, miért maradt a beszerzés (döntése) az utolsó pillanatra, mert így gyenge lábakon áll az ügy. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) szerint ha Brüsszel nem bólint rá a támogatásra, akkor sem veszne el a csaknem nettó kilencvenmilliárd forint, ez esetben más célokra fordítanák. Ekkor viszont az a kérdés, hogy erre lenne-e elegendő idő, mert a pénz felhasználásáról még az unió 2013 végéig tartó költségvetési ciklusában kellene dönteni és 2015 végéig lenne lehetőség a végső számlák kiállítására.
Az NFÜ arról tájékoztatta a Napi Gazdaságot, hogy a MÁV és a GYSEV feltételes közbeszerzési eljárást indított. Járműbeszerzés finanszírozásához kapcsolódó uniós források megszerzésére irányuló Közop-pályázatát a MÁV 2012 decemberében nyújtotta be az NFÜ-höz, a GYSEV pályázatának benyújtása folyamatban van. Az Európai Bizottsághoz való kiküldés előfeltétele a kormány támogatása (ami feltehetően szintén ezt követően születhet meg). Az Európai Bizottsághoz történő benyújtást követően jellemzően 9−12 hónapot vesz igénybe az uniós döntés meghozatala − tette hozzá az NFÜ. Így az év végére várható a brüsszeli döntés. Az NFÜ álláspontja szerint amennyiben az Európai Bizottság a pályázatot nem hagyja jóvá, a forrás nem vész el, hanem felhasználható más projektek megvalósítására a Közop keretein belül. A szóban forgó MÁV- és GYSEV-járműbeszerzések becsült költsége nettó 75,4 és 10,8 milliárd forint.
Az NFÜ ezzel nem adott választ arra, miért maradt az utolsó pillanatra a beszerzés. Lapunk a fejlesztési tárcánál is érdeklődött az ügyben. A minisztérium a vasúttársaságokhoz irányított. "A MÁV-Start és a GYSEV gyors és határozott lépéseket tett korszerű motorvonatok beszerzésének elindítására 2012 őszén, mikor is körvonalazódott, hogy Közop-forrás felhasználására nyílhat lehetőség. A beszerzési eljárás előkészítési folyamatát, illetve a finanszírozással kapcsolatos előkészületeket fokozott ütemben végezte a két vállalat" − derült ki a két társaság közös válaszából.
Jelenleg a tesztelésnél tart a Rally2 szabályrendszer szerint épített új Audi A1 alapú versenyautó.
labandy, 2013.01.11 14:20
Moderációt kérek Válasz erre
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja:
http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
labandy, 2013. január 11., péntek 14:16
Istenem ezek mennyit hazudoznak nap mint nap és az egész magyar infrastruktúra lepukkant, meghogy 1000 millárdot költenek a Győr-Ebenfurtira meg egy nagy Lvfaszt és esti fényt. A pofám leszakad, ennyi narancsos szemetet?
Moderációt kérek Válasz erre
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja:
http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
labandy, 2013. január 11., péntek 14:14
A Szombathely-Bp Keleti között közlekedő inter-cyti vesztegel az Ölböi vasuti megállóban mert elromlott, szegény sünbohocai anarncsnak szegfűnek kapkodnak fűhöz fához, se hó se katasztrófa mégis megbénul a MÁV_STAR, a Szergej ami deimler motorral lett felújítva..valamit tud ez a csuti, hogy Német és nyugat nagy fekáliában van.
Moderációt kérek Válasz erre
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja:
http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html