Még tartogat meglepetéseket az új cégkapu

Az egységes elektronikus kommunikációs platform létrehozására irányuló jogalkotói szándék mindenképp üdvözlendő, de a rendszer még fejlesztésre szorul - vélekedett a Magyar Hírlapnak nyilatkozva Kőmíves Krisztina, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadás üzletágának igazgatója azzal kapcsolatban, hogy a jövő év elejétől a cégkapu marad az adóhatósággal folytatott kommunikáció egyetlen felülete a cégek számára.
K. Kiss Gergely, 2018. december 4. kedd, 07:51
Fotó: Napi.hu

A keddi lapszámban megszólaltatott szakértő szerint szükség van az elektronikus ügyintézés széles körű elterjedésére, a költséges és körülményes papíralapú levelezés megszüntetésére. Szintén jó ötlet, hogy valamennyi szerv egy platformon keresztül levelezzen a vállalkozással, hiszen ez mind az állam, mind a társaságok szempontjából költséghatékonyabb. Automatikusan nyomon követhetővé válhat a dokumentumok küldése és fogadása, gyorsabb és hatékonyabb kommunikáció valósulna meg ezáltal - idézi lapszemléjében az MTI.

Ugyanakkor az eddigi tapasztalatok a rendszerrel kapcsolatban vegyesek - magyarázta Kőmíves Krisztina. A cégkapu létrehozása például viszonylag egyszerű a cégjegyzékben szereplő gazdálkodó szervezetek részére, amennyiben az ügyvezető magyar adóazonosító jellel és ügyfélkapuval rendelkezik, viszont az említett körbe nem tartozó gazdálkodó szervezetek - például alapítványok, egyesületek vagy a külföldi ügyvezetéssel működő társaságok - csak űrlapkitöltő felület segítségével regisztrálhatnak, ami kicsit hosszadalmasabb, és több dokumentumot is csatolni kell.

A jogosultságok kiosztásának rendszere is "tartogat meglepetéseket", továbbá szintén hasznos lenne, ha a cégkapu felülete angol nyelven is elérhető volna.

HOZZÁSZÓLÁSOK