Megérkezett az első elektromos Ikarus-busz

Bemutatták az Ikarus és a kínai CRRC Urban Traffic magyarországi vegyesvállalata, az Electrobus Europe első, kínai-magyar kooperációban készült, tisztán elektromos meghajtású buszát Székesfehérváron kedden.
K. Kiss Gergely, 2018. december 18. kedd, 18:43
Fotó: Shutterstock

Széles Gábor, az Ikarus elnöke elmondta, hogy több mint egyéves munka előzte meg a prototípus bemutatását, amelyben "a CRRC elektromos hajtásláncokkal kapcsolatos világszínvonalú ismeretei összekapcsolódnak az Ikarus vázgyártási tapasztalatával". Jelezte, hogy jövőre indul a sorozatgyártás.

Gu Yifeng a CRRC igazgatósági elnöke hangsúlyozta, hogy a típussal elindulhat "a magyar nemzeti márka" újbóli felfutása, és még több munkahely jöhet létre az Ikarusnál. A termékkel megcélozhatják az európai piacokat - tette hozzá.

A CityPioneer nevű, alacsonypadlós jármű meghajtásáról egy 240 kilowattos állandó mágneses szinkronmotor gondoskodik, a 313 kilowattórás akkumulátorcsomaggal 200-260 kilométer megtételére alkalmas, a teljes töltöttséghez 5-6 óra szükséges.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Panzerkraftwagen_Drei, 2018.12.18 23:47

@lordofearth: hadd ne féltsem a kínaiakat az ingyenenergia-gépezet, más néven perpetuum mobile, Széles szavaival "a kétharmad csodafegyvere", föltalálójától... Ezek a kínaiak egyszerű, földhözragadt, de józan népek, nem hisznek az örökmozgóban... a kétharmadnyi birkával ellentétben, pláne ha boxos vezérük mondja, az idiótáknak...

Ha ha ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lordofearth, 2018.12.18 23:35

@lordofearth:
Széles Gáborról beszélünk, akinek van előélete, mint köztudott. A CRRC multi cég, vélhetően néhány nindzsa is megfordul náluk. Legyen ahogyan lennie kell...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lordofearth, 2018.12.18 23:34

@Panzerkraftwagen_Drei:
VIgyázz, Szlesről beszélünk!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lordofearth, 2018.12.18 23:33

@lordofearth:

A Cégjegyzék adatai alapján az Electrobus Europe Zrt. 130 M Ft tőrzstőkével alakult meg, tulajdinosa a cégnek kizárólag az Ikarus Járműtechnika etc. A kínai félnek sok beleszólása nincs ebbe. Azt gondolom és jogosan, hogy szélees bevált stratégiája alapján legfeljebb 3-6 hónapos élettartama lesz ennek a "közös" vállalkozásnak, addig, amííg SZélesék le nem méretezik az összes alkatrészét a busznak. Értsd - beszállítók adatait, stb. technikai paraméterekkel.

6 hónap elegendő erre. Utána a CRRC lazán kirúgásra kerül és Széles immáron építheti a "saját" vázát, technikáját. Bízunk abban, hogy Szélest valaki meginti, kap egy piros tárcsát, vélhetően tüdőrákban fog a rosszabb felére fordulva a föld alá kerülni.

Ha nem lesz igazam, akkor természetesen mindenkitől megértést és elnézést kérel. Will see...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Panzerkraftwagen_Drei, 2018.12.18 23:24

@lordofearth: ja, a kínaiak most jöttek a falvédőről, ugye Móricka?

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html