Megtévesztette ügyfeleit a hirdetési lap

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Budapesti Újságot kiadó POP Print és Online Piac Kft. az üzletfelek megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amiért 2 millió forint bírságot szabott ki a hivatal - közölte a GHV.
Napi.hu, 2013. október 8. kedd, 14:13
Fotó: Napi.hu

A debreceni székhelyű Pop Print Kft. 2011 decembere és 2012. június 22. között a Budapesti Újság című kiadványának népszerűsítése során olyan állításokat fogalmazott meg a lap példányszáma, olvasottsági adatai, terjesztésének módja, az általa kínált hirdetési árak, valamint a tartalma kapcsán, amelyek "megkülönböztetik a Budapesti Újságot a versenytársaitól". Az egyes reklámanyagokban a vállalkozás azt állította, hogy a lap a főváros legnagyobb példányszámú ingyenes hetilapja, a versenytársakénál professzionálisabban terjesztett és kedvezőbb áron elérhető, teljesen új színfolt a hazai médiapiacon.

A GVH a vizsgálatban megállapította, hogy az eljárásban feltárt, hirdetési lapok példányszámaira vonatkozó összehasonlításban a becsült adatok alapján történő összevetés nem felelt meg a tárgyilagosság követelményének.

A vállalkozás továbbá valótlanul állította az üzletfeleinek szóló reklámanyagokban, hogy a Budapesti Újság piacvezető a példányszámok, illetve a hiteles olvasottsági adatok tekintetében, terjesztése egyedülálló, valamint azt, hogy az újság a hasonló kiadványok hirdetési árainál kedvezőbb árfekvésű - írta közleményében a versenyhivatal.

A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a fenti magatartásával az üzletfelek megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot tanúsított, illetve jogsértő összehasonlítást alkalmazott, ezért 2 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A lap különleges, egyedülálló tartalmára vonatkozó állítások tekintetében a GVH az eljárást megszüntette.

A Budapesti Újság nevű, ingyenesen terjesztett, hirdetési lapot kiadó POP Print Kft. tulajdonosa a debreceni Inform Média Kft.

HOZZÁSZÓLÁSOK