Megjelentek Mészáros Lőrinc emberei a vasúti gigaberuházásban

A Budapest-Belgrád vasútfejlesztési projektben (kínai partnercégekkel együttműködve) létrehozott RM International Zrt.-ben új tagokkal bővült az igazgatóság. Sokuk a Mészáros-családhoz köthető vállalkozásokból érkezett, de az üzletember eleve érintett a beruházásban.
Szabó Dániel, 2020. szeptember 22. kedd, 10:27
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

Az RM International sokáig egy alvó cég volt, amit 2017-ben hoztak létre, azzal a nem titkolt céllal, hogy egyszer majd szükség lesz erre a nagy infrastruktúrafejlesztések idején. Érdemi tevékenységet ennek megfelelően nem fejtett ki az elmúlt időszakban, bevételei nem voltak, így szinte törvényszerűen veszteséggel zárta eddigi működésének éveit. Két éve, 2018-ban például 178,1 millió forint veszteséget szenvedtek el - kezdi cikkét az Mfor.hu, amely szerint személyi változások történtek a nyáron a társaságban, ami alapján beindulni látszik az élet a projektcégben.

Egy változásra magyarázat, hogy Mészáros Lőrinc és felesége válnak, így Mészáros Beatrix idén június eleje óta már nem tagja az RM igazgatóságának sem. De más, a felcsúti vállalkozáshoz közeli cégekből is érkeztek emberek a vezetésbe:

  • Sárváry István: a Mészáros-birodalomba tartozó V-Híd Zrt.-ben tölt be vezérigazgatói pozíciót.
  • Szigeti Ferenc Miklós:  vállalkozó vasúttechnikai cégében, az R-Kord Kft.-ben vezérigazgató.
  • Deák Gábor: szintén az R-Kord Kft.-ben dolgozik, de ügyvezető.
  • Schmidt Zoltán: ő lett a tulajdonosa a nyár elején a a Rádió1-et üzemeltető Radio Holding Kft.-nek. De feladata van a Mészáros-gyerekek cégében, a Fejér-B.Á.L. zrt.-ben is vezérigazgatóként.
  • Németh Tamás: a Mészáros és Mészáros Kft.-ben ügyvezető.

A közel 700 milliárd forintba kerülő Budapest-Belgrád vasúti fejlesztésről szóló törvényt májusban módosították és titkosították. A kiemelten közérdekű beruházás Budapest-Kelebia közti szakaszát 15 százalékban a magyar fél finanszírozza, 85 százalékban kínai hitelből álljuk a számlákat. A hitelt a Kínai Export Import Bank folyósítja, ezen hitelszerződés megkötését teszi lehetővé a törvény. A kivitelező egy kínai-magyar konzorcium (a CRE Konzorcium), amelynek magyar tagja 50 százalékos részvétellel a felcsúti milliárdos Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó RM International Zrt. E cég többségi közvetett tulajdonosa az Opus Global Nyrt., amelynek korábbi, tőzsdén közzétett tájékoztatása szerint a kivitelezésre kötött szerződés értéke 2,078 milliárd dollár (ez jelenleg mintegy 677 milliárd forint).

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

kanri_2, 2020.09.22 20:13

@Fricibacsi3: igyál egy jót vén alkesz, aztán irány az újságok alá aludni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Darquan, 2020.09.22 15:26

@Fricibacsi3: alapos ctrl+c / ctrl+v alátámasztás nélkül a hozzászólásaid kalap szart / zacskó penészes krumplit sem érnek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Fricibacsi3, 2020.09.22 15:02

@Sikitamiki:
Medgyessy cégei milyen építkezésben vettek részt?
4-es metró 167milliárdos lopásban aktívan tevékenykedett,. "Tanácsot" adott az Alstomnak 1milliárdért hogy nyereje meg a 4-es metro beszállítást
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Fricibacsi3, 2020.09.22 15:01

@kanri_2:
Buzi gyerek ma sem tudtad érdemi hozzászólással gazdagítani a fórumot
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Sikitamiki, 2020.09.22 13:40

Fricibá kijelölte a főellenséget, a MEDGYESSY :D :D
Nagyon kemény Fricibá, egy olyan 15-évvel visszamenőleg is képest felelősöket találni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html