Tévéreklám: vaskos büntetést kapott a kozmetikai óriás

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte meg az Unilever Magyarország Kft. összehasonlító reklámját. Az FMCG-cég reklámfilmjeiben ellenőrizhetetlenül és a tárgyilagosságot mellőzve hasonlította össze a Rexona Invisible Black+White, valamint a Nivea Invisible for Black & White izzadásgátló dezodorok hatékonyságát a sárga foltok elleni védelemben.
MTI, 2016. augusztus 25. csütörtök, 12:01

A jogsértésért 30 millió forint bírságot szabott ki a GVH. A hatóság megállapította, hogy az Unilever megsértette az ellenőrizhetőség és a tárgyilagos összehasonlítás követelményét 2015 februárja és júniusa közötti reklámfilmjeivel. E filmek szöveges és képi megjelenítésének összhatása azt üzente a fogyasztóknak, hogy a Rexona Invisible Black+White jobb a Nivea Invisible for Black & White izzadásgátló termékcsaládnál, sőt, azt jelentősen megelőzi a sárga foltok elleni védekezésben.

Az Unilever rendelkezett olyan műszaki jelentéssel a reklám közzétételekor, amely az aeroszolok vonatkozásában alátámasztja, hogy a Rexona Invisible Black+White izzadásgátló sárga foltok elleni védelme hatékonyabb, mint a Nivea Invisible for Black & White-é. Az Unilever azonban a Rexona Invisible Black+White izzadásgátló dezodort, mint termékcsaládot népszerűsítette, és a termékcsalád más termékei - a golyós dezodor és a stift - vonatkozásában ez az összehasonlítás jogszerűtlen volt.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK