Nagy fába vágja a fejszéjét a Vodafone, hiszen a Magyar Telekom jelenlegi monopolhelyzetét szeretné megtörni és egy számára teljesen új piacra, a vállalati vezetékes hang és menedzselt adatszolgáltatások éves szinten több mint 80 milliárd forintos piacára belépni. Eddig Magyarországon egyetlen szolgáltató volt képes egyszerre mobil és vezetékes szolgáltatást nyújtani, a Magyar Telekom. Mostantól viszont az eddig Magyarországon a legkisebb mobilszolgáltatóként ismert Vodafone itt is belép a vezetékes adatszolgáltatási piacra.

A mobilszolgáltató elsősorban a nagyvállalati szegmenst célozza meg ezzel a szolgáltatással, öt év alatt legalább 10 százalékos piaci részesedést szeretne elérni - mondta Király István, a Vodafone vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese.

Király szerint a Vodafone azért lát fantáziát ebben a piacban, mert egyre nagyobb igény mutatkozik a mobilszolgáltatási keretmegállapodásoknál szélesebb körű, fix-mobil konvergens szolgáltatásokra. A Fixed Connectivity szolgáltatások bevezetésével a Vodafone egy kézből tudja nyújtani ügyfeleinek az összes távközlési szolgáltatást, így a vállalati mobil szolgáltatások piacán is tovább erősíti pozícióit, tette hozzá Király. Emellett most látja úgy a vállalat, hogy a meglévő infrastruktúra elég öreg ahhoz, hogy a vállalatok hajlandóak legyenek azt megújítani és esetleg teljesen újragondolni.

A vezérigazgató-helyettes azt is hozzátette, hogy a Vodafone új, potenciális ügyfelei olyan nagyvállalatok lehetnek, amelyek nem a már meglévő it-rendszerüket akarják javítgatni, hanem a teljes rendszert hajlandóak újragondolni. A Vodafone szerint így lényegesen olcsóbban és testreszabottabban meg lehet oldani a nagyvállalatok telekomhálózatainak üzemeltetését.

Mi ez pontosan?

Magyarországon a szolgáltatások alapját a Vodafone Magyarország 3G és 4G szolgáltatását kiszolgáló, országos lefedettségű, közel 9000 kilométeres optikai gerinchálózata biztosítja - derül ki a cég közleményéből.

A Vodafone nagyvállalati ügyfeleinek bérelt vonalat, bérelt vonali internet szolgáltatást és virtuális magánhálózati szolgáltatásokat kínál, kiegészítve ezáltal a vállalati mobil- és Vodafone Iroda szolgáltatásokat. Az új menedzselt adatszolgáltatásokat garantált minimum 99,5 százalékos rendelkezésre állással, folyamatos (24/7-es) műszaki ügyfélszolgálati háttérrel és Magyarországon egyedülálló módon az ügyfél igényei szerint testreszabott, professzionális önkiszolgáló felülettel lehet megrendelni, ahol az ügyfelek folyamatos és azonnali visszajelzést kapnak a valós szolgáltatási szintekről. Az új szolgáltatások bevezetésére a Vodafone a szükséges alaphálózati fejlesztésekkel együtt több száz millió forintot fordított.