Újabb lépés a Budapest-Belgrád vasútvonal ügyében

A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszán a vasúti rendszerek kölcsönös átjárhatóságának tanúsítására, valamint a monitoring rendszer üzemeltetésére írt ki tendert a MÁV.
Németh Géza, 2019. október 3. csütörtök, 06:20
Fotó: Napi.hu

A nyílt tenderfelhívást az ajánlatkérő MÁV Magyar Államvasutak Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.

A Budapest-Kelebia vonalszakaszon a tervezési sebesség 200 kilométer óránként, míg az engedélyezési sebesség 160 kilométeres lesz. A szakaszt végig kétvágányúsítják.

Ajánlatot az tehet, akinek az utolsó három lezárt üzleti évben a vasúti strukturális alrendszerekre vonatkozó vizsgálati és/vagy megfelelőség-értékelési tevékenység folytatásából legalább nettó 100 millió forint árbevétele származott.

Az ajánlattételi határidő október 28. Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség.

Egy szeptemberi döntés szerint felgyorsítják a Budapest-Belgrád vasútvonal építéséhez kapcsolódó hitelszerződésről szóló tárgyalásokat a Pénzügyminisztérium és a kínai Exim Bank között. Erről állapodott meg Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Vang Ji kínai külügyminiszterrel New Yorkban. A kínai támogatással készülő vasútvonal építésének kivitelezési szerződése ugyanis abban az esetben lép hatályba, ha megkötötték a hitelmegállapodást.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Suzywong, 2019.10.03 11:49

https://en.wikipedia.org/wiki/Debt-trap_diplomacy

kína sikeresen alkalmazza a hitelcsapda diplomáciát az utóbbi években, ennek lényege, hogy kicsi és korrupt országokban építenek kínai cégek méregdrágán különféle infrastrukturális projekteket igen magas kamatozású kínai állami hitelből, ezzel adósságcsapdába taszítva az országokat, majd a hitelek átütemezéséért cserébe különféle "szivességeket" kérnek, pl katonai támaszpont létesítése, kínai cégek számára stratégiai ágazatok eladása ( reptér, kikötő, erőmű) stb.

jelenleg 5 ország esett bele a kínai hitelcsapdába: dzsibuti, sri lanka, pakisztán , monte negro és szerbia , és most hatodikként idetart magyarország is.

miközben valójában semmi szükség a budapest -belgrád vasút korszerűsítésére, a tehervonatok most is járnak rajta, a korszerűsítés csak arra lesz jó, hogy személyvonatok is nagy sebességgel közelekedhessenek.
azonban mivel a személyvonat forgalom elenyésző belgrád felé, így ez egy értelmetlen beruházás.

ami pedig a kínai áruk vasúti szállítását illeti, azok nem belgrád felől jönnek európába, hanem észak keletről, belorusz és ukrajna irányából a transzszibériai vasúton.

ugyanis kína európából észak-kelet felé van, a repülő sem véletlen repül franfurtból shanghaiba finnország, majd az északi sark felett .
ezt csak a laposföld hívők nem tudják, azok, akik azt hiszik, hogy a föld olyan , mint ami a torzított sík térképeken látható.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tlg01, 2019.10.03 09:49

minél hamarabb legyen kész
ha szar lesz az se baj ( majd kijavíccsuk )
ha nem éri meg az se baj ( kuss legyen )

( el ne pofázzátok: szabadkőműves cimboráim
most jelezték, hogy remélik a kutya szerbeket
ezzel akarjuk végleg elintézni )
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html