A UPC jogszerűtlen összegeket követelt az ügyfelektől - jogos volt a 20 milliós bírság

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerint a UPC jogszerűtlen összegeket követelt az előfizetőitől - a Kúria a hatóságoknak adott igazat a kötbéröröklési ügyben.
Szabó M. István, 2019. május 27. hétfő, 12:50
Fotó: MTI Fotó

A Kúria helyben hagyta az NMHH határozatát, mely kimondta: a UPC jogszerűtlen összegeket követelt 2017-ben az előfizetőitől a határozott idejű szerződések felmondásakor. Az emiatt kiszabott 20 millió forintos bírságot is helybenhagyta, mert a  jogsértő gyakorlat a szolgáltató minden határozott idejű szerződéses előfizetőjét veszélyeztette.

A hatóság még 2017-ben megállapította, hogy a UPC Kft. bizonyos esetekben garanciális szabályokat sértett azzal, hogy a határozott idejű szerződés felmondásakor nem csupán az igénybe vett kedvezményeket követelte vissza az előfizetőitől, hanem azok egy részét is, amelyeket korábbi - az addigra már lejárt - szerződéseik alatt kaptak. Vagyis a szolgáltató a "kötbéröröklésnek" is nevezhető konstrukció révén az adott szerződést megelőző, de már megszűnt korábbi szerződésben adott kedvezmények egy részét is kiszámlázta előfizetőinek, akiknek így jóval magasabb kötbért kellett fizetniük - olvasható az NMMH közleményében.

A hatóság szerint a szolgáltató azzal is jogsértést követett el, hogy a jogszabályokban rögzítettnél magasabb összegben számította a kedvezményeket azokban az esetekben, amikor egy előfizető egyszerre több szolgáltatást vett igénybe. Ugyanis ilyenkor a UPC nem az akciós határozatlan idejű szolgáltatás árából, hanem a szolgáltatás listaárából számította a kedvezmény mértékét. A szolgáltató jogszerűtlen gyakorlatát az Általános Szerződési Feltételeiben (ÁSZF) is rögzítette.

Az NMHH a jogsértések miatt 20 millió forintos bírsággal sújtotta a UPC-t, kötelezte arra, hogy módosítsa az ÁSZF-ének jogsértő részeit, és arra is, hogy a jövőben kizárólag a megszűnt szerződésből eredő, annak határozott idejéből adódó kedvezmények megtérítését követelje előfizetőitől.

A UPC sok százezer előfizetőt veszélyeztetett, konkrét érdeksérelmet pedig több mint százan szenvedtek- áll a hatóság közleményében. Az NMHH bírsága ellen a szolgáltató fellebbezett, de a Kúria most a médiahatóság döntését hagyta helyben.

A UPC közleménye
A UPC Magyarország célja, hogy ügyfelei számára minden esetben a legelőnyösebb, igényeik és elvárásaik szerint a legjobb minőségű szolgáltatást biztosítsa a hosszú távú ügyfélélmény és megelégedettség érdekében.
A szóban forgó, 2017-es ügyben a UPC Magyarország valós ügyféligény alapján arra a gyakorlati problémára kívánt megoldást találni, hogy a határozott idejű szerződéssel rendelkező ügyfelek a legelőnyösebb módon tudjanak szerződést módosítani, amellett, hogy a szolgáltatóval szembeni csalás lehetőséget minimalizálja. A UPC Magyarország minden esetben a vonatkozó jogszabályokat tiszteletben tartva és azoknak megfelelően folytatja üzleti tevékenységét. A határozattal kapcsolatos Kúria döntést a UPC Magyarország tudomásul veszi és a határozatnak megfelelően jár el.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

csaba7272, 2019.05.27 20:29

A Júpici azt írja, hogy mindig tiszteletben tartja az előfizetőit, és a jogszabályokat.

Hm, akkor minek számláz ki olyat még egyszer, amit már egyszer kifizetett az előfizető?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html