Az üzletemberek médiaipari érdekeltségeinek 2013-as összesített árbevétele 40 milliárd 467 millió forint volt, nyereségük pedig 8 milliárd 192 millió forint. A tulajdonosok osztalékként összesen 8 milliárd 223 millió forintot vettek ki.

A Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor érdekeltségébe tartozó médiavállalatok közül a legnagyobb forgalmat és nyereséget is a Publimont Kft. nevű közterületi médiavállalkozás hozta: 8 milliárd 168 milliós árbevétel mellett 3 milliárd 189 millió forint volt a nyereség. A cég forgalma így egy év alatt közel 40, a nyeresége majdnem 70 százalékkal tovább nőtt. Nyerges Zsolt, valamint a Simicska-érdekeltségű Neo-Met és Pro Aurum vagyonkezelők majdnem az összes nyereséget ki is vették a cégből 25-25-50 százalék arányban.

Szintén jelentős nyereséggel zárt az év elején Simicska többségi tulajdonába kerülő Class FM (Advenio Zrt.). A ma már egyetlen országos kereskedelmi rádióadó a tavalyi évben 3 milliárd 360 millió forgalom mellett 1 milliárd 172 millió forintos nyereséggel zárt. A tulajdonos 1,3 milliárd osztalékot vett ki a cégből.

Szintén kiváló eredménnyel zárt Simicska Lajos műsor és reklámgyártó cége, a Hung-Ister Zrt., a vállalat 4,5 milliárdos forgalom mellett 1 milliárd 267 millió nyereséget ért el. Az osztalék forintra pontosan megegyezik.

A médiabirodalom 2013-ban kibővült egy sales-house-zal is, a korábban az Inter Media Group tulajdonába tartozó, kifejezetten a helyi rádiók értékesítésére létrehozott Adversium tavaly ugyanis átkerült Fonyó Károly tulajdonába. A céget átnevezték Sonitus Mediára, és azóta már nemcsak a helyi rádióadók reklámidejét értékesítik, hanem a Class FM és a Music FM reklámidejét is. A cég 3,7 milliárdos forgalom mellett 137 millió forint nyereséggel zárt - írja a Kreatív.