Februárban alig több mint 719 ezer új személyautó kelt el az uniós országokban, ami majdnem 7 százalékos visszaesést jelent éves szinten. Egyben a leggyengébb februári adat - derül ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) friss adataiból

A visszaesés mértékét jól mutatja, hogy a járvány előtt, 2019 februárjában több mint 1,1 millió új személyautó került az utakra. Vagyis idén februárban majdnem 400 ezerrel kevesebb autót adtak el az uniós autókereskedők. A hanyatlás továbbra is az ellátási láncok problémáival, ezen belül a chiphiánnyal magyarázható.

Márkasorrend

A legtöbb autógyártó csökkenéssel zárta a hónapot. A Volkswagen-csoport (Audi, Volkswagen, Porsche, Skoda, Seat) több mint 176 ezer új autót adott el, februárban, 11 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt. Ezzel az eredménnyel a cégcsoport piacvezető az EU-ban, 24,5 százalékos a részesedése

A Peugeot, Fiat, Opel/Vauxhall, Citroen, Jeep, Lancia/Chrysler, DS, Alfa Romeo márkákat forgalmazó Stellantis-csoport autóiból 151 ezer került a vevőkhöz, ami 19 marad el az egy évvel korábbitól és 21,5 százalékos piaci részt jelent. 

A Renault-csoporté a harmadik legnagyobb szelet: a frnacia hátterű autógyártó 9,5 százalékát uralja a piacnak 69 ezer darabos eladással, ami 4 százalékos visszaesést jelent. ű

A negyedik és az ötödik helyen áll a Hyundai- és a Toyota-csoport, a dél-korai és japán vállalat 9,3 és 7,1 százalékos piaci részesedéssel. A két cégcsoport a kivételek közé tartozik, mivel növekedést értek el. A Hyundai-csoport 21 százalékkal 67 ezerre, a Toyota pedig 3 százalékkal 49 ezerre növelte az eladásait.